Reportaža: Pole position
Reportaža: Pole position
  20.10.2017  |  10:53
Čas branja: 3 min
Kako dirkalniki DTM prispejo do dirkališča? Z ­vozili MAN. To velja vsaj za dirkače, ki ­tekmujejo za moštvo Audi Sport Team ABT Sportsline s sedežem v južni Nemčiji. Spremljali smo jih na ­poti od delavnice v Kemptenu do Hockenheima.

Že takoj na začetku je bilo napeto. Mož za volanom Audijevega dirkalnika je povsem osredotočen – prostor se meri namreč v centimetrih. Hitrost ni tisto, kar je danes najpomembnejše, je pa še vedno ena od bolj zaželenih veščin. Finale serije DTM na legendarnem nemškem Hockenheim­ringu sledi v kratkem, priprave v ogromni hali dirkalnega moštva Audi Sport Team ABT Sportsline so v polnem teku. Dirkalnike je treba odpeljati iz delavnice v Kemptenu (regija Allgäu v južni Nemčiji) do dirkališča. Ker je Mattias Ekström, Audijeva legenda v seriji DTM in vsestranski dirkač, odsoten zaradi tekmovanja na svetovnem prvenstvu rallycrossa, se tokrat natovarjajo le štiri vozila, polirana do visokega sijaja – torej za Miguela Molino, Edoarda Mortaro, Nica Müllerja in Mika Rockenfellerja. Z odprtimi nakladalnimi ploščadmi štirje enaki zloščeni srebrni vlačilci TGX 18.480 čakajo na svoj dragoceni tovor.

Veliko tovora čaka na prevoz

Čistoča je pomemben dejavnik v vesolju, imenovanem DTM. "Nobeno moštvo ne bi niti pomislilo, da bi se pojavilo z umazanim dirkalnikom ali neopranim tovornjakom," razlaga Johannes Riedmüller, vodja voznega parka in logistike moštva Audi Sport Team ABT Sportsline. Riedmüller poskrbi, da ob prihodu na dirkališče materiali iz njihove kemptenske delavnice niso le čisti, temveč tudi popolni – od izvijačev in rezervnih delov ter pnevmatik do samih dirkalnikov. "V boksu moramo imeti popolnoma opremljeno delavnico," še dodaja. Pri obvladovanju te mamutske logistične naloge se zanaša na ostale člane moštva, desetletja izkušenj in MAN-ove tovornjake.

Na prvenstvu DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) se trije proizvajalci – Audi, BMW in Mercedes – potegujejo za naslov prvaka z desetimi moštvi in 24 dirkači. Med sezono, ki jo sestavlja devet dirkaških vikendov, se vozila po potrebi vzdržujejo in popravljajo v potujočih delavnicah moštev. Vsako moštvo ima svojega uradnega dobavitelja tovornjakov. Vodstvo moštva Audi Sport Team ABT Sportsline sodeluje z MAN-om. V tem poznem jutru je Riedmüllerjevo 12-člansko moštvo v vlačilec TGX že potisnilo močne zabojnike za letalski prevoz in kovinske škatle v velikosti hladilnika. Sledijo jim skladovnice pnevmatik, mopedi in e-kolesa za voznike, rezervni deli, platišča, orodje, lestve, kabelske tuljave, metle. Vsega skupaj 70 kubičnih metrov materiala je izginilo v vsak tovornjak.

Milimetrsko delo

Sedaj je tukaj veliki trenutek, prišel je čas za natovarjanje dirkalnikov. Štirje delavci pazljivo pomaknejo Audijev dirkalnik na močno hidravlično dvigalo na zadnjem delu priklopnika. Mehanik za volanom vrti volan in upravlja zavore, medtem ko ostali potiskajo vozilo naprej in nazaj. Samo nakladanje dirkalnika RS 5 z močnim hidravličnim dvigalom v "prvo nadstropje“ priklopnika je videti zelo tvegano. Postopek zahteva milimetrsko natančnost. Ker priklopnik ni dovolj širok, morajo mehaniki pred natovarjanjem odstraniti voznikova vrata. Potem ko dirkalnik dvignejo, ga potisnejo v tesen tovorni prostor in zavarujejo s pritrdilnimi trakovi. Postopek ponovijo trikrat, dokler niso vsi Audijevi dirkalniki spravljeni na tovornjakih in pripravljeni na potovanje do dirkališča.

Prihod na dirkališče

Logistični strokovnjak Riedmüller, ki je hkrati eden od voznikov tovornjakov, se povzpne v kabino TGX-a in zažene motor. Nenavadno, vendar se motor s 480 KM komaj sliši v voznikovi kabini. Pravzaprav je v kabini presenetljivo udobno, celo domače. "Prepričan sem, da obstajajo slabša delovna mesta," ugotavlja Riedmüller z nasmehom, preden se usede v svoj tovornjak. Sedež ATB-ja v Kemptenu in dirkališče Hockenheim, v pokrajini Baden- Württemberg, sta oddaljena približno 300 km.

To jutro so se čez Hockenheim­ring valile debele plasti megle. Tovornjaki vseh moštev, med njimi tudi štirje srebrno sivi ­MAN-i moštva ABT Sportsline, so bili zbrani na velikem polju poleg šikane. Delo se začne točno ob 10. uri. Prvi tovornjaki se zapeljejo po ciljni ravnini do ovinka, poimenovanega po sponzorju Ravenolu, in nato zavijejo k boksom. Člani moštva za raztovarjanje so zaenkrat še sproščeni in si izmenjujejo šale s člani drugih moštev. Nato pa se začnejo stvari hitro odvijati. Riedmüller stoji pred enim od dveh boksov moštva ABT in čaka na prvi tovornjak. Vrata v zadku se odprejo in skoraj v trenutku začnejo delavci prenašati škatle, skladovnice pnevmatik, platišča in rezervne dele na njihova mesta. Dirkalniki so prekriti s ponjavami. Takoj, ko jih spustijo z nakladalne ploščadi tovornjaka, jih potisnejo v boks. "Drugim ekipam želimo čim bolj omejiti priložnost, da bi opazile, kaj je na vozilu novega ali različnega," razlaga Riedmüller. Ne nazadnje ima Audi Sport Team ABT Sportsline še vedno odprte vse možnosti do zadnje dirke prvenstva DTM. V manj kot treh urah so tovornjaki izpraznjeni, delavnice v Audijevih boksih pa so pripravljene. Johannes Riedmüller si lahko oddahne. S svojim moštvom je poskrbel za odličen temelj uspešnega dirkalnega dneva. "Sedaj so drugi na vrsti, da zmagajo," pravi z nasmeškom.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Show truck MAN TGX kot Hella Show Truck

Svetovno priznani proizvajalec svetil in svetlobne tehnike Hella je pripravil show truck s katerim bo v letošnjem letu obiskoval sejme,...

K&B SI
Novice
Novice Dolga vozila VIDEO: Finska s kompozicijami dolžine 34,5 metra

Finska bo 21. januarja spremenila največje dovoljene dolžine vozil - iz sedanjih 25,25 metra se bo največja dolžina kompozicij...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevoz Actros prevažal letalo Airbus

Mercedesov specialni vlačilec za izredne prevoze Actros SLT je po nemških cestah prevažal prav poseben tovor - trup leta Airbus A320.

K&B SI
Novice
Novice Prekrški Neslavna slovenska rekorderja

V dobrem tednu dni je iz tujine prišla informacija o dveh slovenskih prevoznikih, ki sta bila zasačena z uporabo manipulacije tahografa....

K&B SI
Novice
Novice Prometna varnost 2018 prometno najvarnejše leto doslej

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je na tiskovni konferenci predstavila podatke o prometni varnosti v preteklem letu,...

K&B SI
Novice
Novice Kamere VIDEO: Tudi Volvo kmalu z zasloni?

Potem ko je Mercedes lansko jesen predstavil prenovljenega Actrosa, ki med drugim prinaša kamere in zaslone namesto vzvratnih ogledal, naj...

K&B SI
Novice
Novice Rekordna prodaja Odlično leto za Mercedes

Leto 2018 je bilo za Mercedes eno najboljših v svoji zgodovini. Prodali so več kot pol milijona tovornjakov, kar je najboljši rezultat v...

K&B SI
Novice
Novice MAN Prvi gasilski TGE v Sloveniji

Prostovoljno gasilsko društvo Breg ob Savi je prevzelo prvega MAN-a TGE, ki je bil predelan v gasilsko vozilo v Sloveniji.