Indiana Jones s kravato
Indiana Jones s kravato
  20.10.2017  |  11:59
Čas branja: 3 min
Le obisk pralnice bo potreben, pa se bo ­Navara iz ­blatnega, ­robustnega in ­zmogljivega ­delovno-uživaškega stroja ­prelevila v nastopaško in celo dokaj elegantno vozilo, s katerim boste brez sramu ­parkirali pred ljubljansko Dramo.

Seveda Navare ne primerjamo s kakšno elegantno limuzino, je pa s takšno nastopaško in markantno masko ter tokrat še s privlačno barvo dovolj elegantna, da vam ne bo nerodno, ko boste iz nje stopili s kravato okoli vratu. Mejo med klasičnimi avtomobili in poltovornjaki oziroma takšnimi delovnimi mulami Navara briše tudi z novo zasnovo podvozja in listnate vzmeti, ki so sestavni del vseh ostalih poltovornjakov, zamenjuje s klasičnimi vijačnimi. Za dodatno ugodje med vožnjo tokrat skrbi še samodejni menjalnik.

Udobje je njegova ­vrlina, a do določene mere

Že lansko leto smo v prvem testu nove Navare zapisali, da sodi med udobnejše poltovornjake, a posebnih čudežev ne pričakujte. Podvozje je sicer precej uglajeno in dokler je podlaga lepa, sila lepo blaži cestne anomalije in potnikom prizanaša s tresljaji. Na slabih podlagah ostaja med udobnejšimi, vseeno pa zasnova podvozja ne ponudi posebne razlike v primerjavi z ostalimi tekmeci. Naj to ne zveni kot kritika, poltovornjaki so v osnovi vseeno delovne mule, ki morajo na svojih plečih nositi tono tovora ali celo več, zato morajo biti vzmeti čvrste, da to zdržijo, pa četudi gre za vijačne. Dodatna mera udobja bo marsikomu vseeno pomembna, ker večina lastnikov pickup dandanes kupi predvsem kot rekreacijsko vozilo, s katerim se bodo lahko zapeljali tudi po slabi cesti, da bodo prišli do želenega cilja. V tem primeru je Navara lahko dober stroj, ki večino časa ponuja dovolj udobja, po potrebi pa se spremeni v robustno terensko vozilo z zaporo zadnjega diferenciala in reduktorjem.

Samodejni menjalnik za več udobja

V naših testih vedno poudarjamo, da bi moral biti samodejni menjalnik skoraj obvezen sestavni del takšnih vozil, zlasti če jih boste uporabljali za delo na težko prevoznih področjih. Premagovanje zahtevnih klančin in slabih podlag je namreč bistveno lažje s samodejnim menjalnikom, kjer potem vozniku ni treba 'mučiti' sklopke in zelo pazljivo dodajati plina pri speljevanju, da bo lepo in s primerno hitrostjo prevozil oviro. Tudi sicer je takšen menjalnik super, ker vsekakor povečuje udobje in ugodje, še zlasti 7-stopenjski, ki deluje hitro in večino časa skoraj brezhibno. Pri speljevanju posebej ne cuka, kar se včasih rado dogaja, med samo vožnjo pa potem večino časa ustrezno izbira prestave, zmede ga le bliskovit močnejši pritisk na plin, kjer potrebuje nekoliko več časa, da pretakne dve ali tri prestave nižje in pospeši. Na avtocesti se nam je včasih zazdelo, da pušča motorne vrtljaje previsoko in zadržuje določeno prestavo, zato smo kar sami pretaknili višje. Pod črto je vseeno zelo dober in vožnjo zlahka naredi prijetnejšo, zato trdimo, da je vsekakor vreden doplačila v višini 1.600 evrov.

Tudi motor lahko tokrat ponovno pohvalimo, še vedno trdimo, da je eden najboljših elementov vozila. S 140 kW moči je več kot dovolj zmogljiv, dokaj uglajeno brbota in vedno zlahka zadovolji želje voznikove desne noge. Celo poraba goriva nas je z dobrimi osmimi litri ponovno prijetno presenetila.

Kje so šibke točke?

Atraktivna zunanjost z napihnjenim pokrovom motorja obenem pomeni, da je preglednost naprej nekoliko slabša. Pokrov se namreč ob robovih malce dvigne, zato je ob parkiranju precej težko določiti, kako daleč pred nami je ovira. Tudi preglednost nazaj ni najboljša, a to velja za vse poltovornjake, zato si le omislite vzvratno kamero.

Nekaj možnosti za izboljšave bi želeli še znotraj, armaturna plošča je precej enostavna na pogled in ne posebej zanimiva, pomembneje pa je, da sama uporabnost ne trpi. Monotonost sicer razbije velik zaslon na dotik z dokaj enostavnim vmesnikom, vseeno pa kar nekaj tekmecev Navare znotraj ponudi bolj prijetno okolje.

Cena najbolj bogato opremljene Navare znaša 45.802 EUR, kar seveda pomeni, da smo pri svojih trditvah lahko malce bolj pikolovski. Upoštevajte tudi, da dodatno nameščeni rolo zadaj, ki sicer varno in učinkovito skrije vsebino tovornega dela, zložen vseeno vzame toliko prostora, da euro palete z visokim tovorom ne boste uspeli postaviti na keson.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...