MAN-ovo modelsko leto 2018
MAN-ovo modelsko leto 2018
  20.10.2017  |  13:14
Čas branja: 3 min
MAN je za prihodnje modelsko leto pripravil več novosti, s katerimi povečuje predvsem udobje za voznike v kabini, hkrati pa so posodobili še svoje najmanjše motorje D08.

Po ureditvi lastniških sprememb, ki so jim sledile tudi določene kadrovske zamenjave, se zdi, da so Bavarci prestavili v višjo prestavo. Hitrost uvajanja novosti in njihova številčnost v zadnjih dveh letih presegata nekoliko zaspana prejšnja leta. Na kratko bi lahko rekli, da so pri MAN-u uslišali želje številnih voznikov, pa tudi pripombe novinarjev, saj so odpravili nekaj pomanjkljivosti, na katere smo že dolgo opozarjali.

Hladilnik povsem pod posteljo

Prostornost kabine in udobje pri sedenju na spodnjem ležišču sta izboljšana z v celoti novim predelom pod spodnjo posteljo – tu je mesto našel nov hladilnik, ki se povsem pospravi pod ležišče, pri čemer je njegova prostornina celo povečana – pri modelu TGX znaša 42 litrov, pri spalnih kabinah modela TGS pa 35 litrov.

Druga najbolj očitna novost je premik stikala avtomatiziranega menjalnika na armaturno ploščo – s tem se je konzola ob voznikovem sedežu lahko močno zmanjšala – tam je namreč še vedno ostala ročica parkirne zavore, medtem ko so vsa ostala stikala premaknjena na armaturno ploščo ali nad vetrobransko steklo.

Čeprav morda na prvi pogled to ni takoj očitno, pa je spremenjen tudi celotni sredinski del armature – stikala so pomaknjena višje in združena v sklope, tako da so bliže vozniku, prav tako višje so nameščene komande prezračevalnega sistema, zaslon pa ima izboljšan kontrast, tako da so podatki bolj berljivi. Na zgornjem delu je mogoče namestiti do štiri nosilce za pijačo, tam so tudi USB-priključki za polnjenje mobilnih naprav, vsa odlagalna mesta pa so opremljena s protidrsno gumo.

Več udobja med počitkom

Zadnji del kabine, ki je namenjen voznikovemu počitku, je bil prav tako izpopolnjen s številnimi drobnimi novostmi, ki olajšajo vsakodnevno bivanje v kabini. Nov je odlagalni predal na zadnji steni, ki poteka po celotni širini kabine. Vanj so vgrajene tudi komande za upravljanje z budilko, stikala razsvetljave, oken in strešnega okna, prav tako pa sta na voljo tudi dva USB-priključka ter 12- oz. 24-voltna vtičnica. Enako velja tudi za zgornje ležišče, kjer je prav tako nov komandni modul s stikali in prostorom za odlaganje mobilnega telefona. Omeniti velja še gibljive bralne lučke pri spodnjem in zgornjem ležišču ter nova predala nad vrati.

Te novosti pa niso omejene le na največja modela, temveč so prav tako na voljo pri spalnih kabinah L in LX ostalih dveh modelov – torej TGM in TGL.

Barvni zaslon

Končno, bi lahko rekli ob novici, da je MAN nadgradil osrednji zaslon potovalnega računalnika med merilniki iz črno-belega v barvnega. Njegova velikost zaenkrat sicer ostaja nespremenjena – torej dokaj skromna, za večjega bo namreč treba počakati na nove kabine, ki jih v Münchnu že pridno testirajo. A ob tem je treba pohvaliti njegovo preglednost, saj so podatki zelo dobro berljivi, prav tako pa ne prihaja do odseva svetlobe. Skupaj z novim zaslonom je seveda prišla popolnoma nova struktura menijev potovalnega računalnika, na voljo pa je tudi večje število informacij za prikaz.

Zadnja od novosti v notranjosti je nova barvna shema – obstoječi bež barvi se je namreč pridružila temno siva, namenjena predvsem gradbenim in podobnim vozilom, ki se pogosteje gibljejo v umazanem okolju.

Stop and go

Radarski tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) je prejel novo funkcijo, imenovano »stop and go«. Gre za rešitev, ki omogoča praktično samostojno vožnjo v počasnih kolonah. S pomočjo radarskega tempomata namreč tovornjak samodejno sledi vozilu pred seboj in uravnava hitrost ter tako vzdržuje potrebno varnostno razdaljo. Sistem deluje pri hitrostih pod 50 km/h in nudi samodejno speljevanje, ko se vozila pred tovornjakom zopet začno premikati, če sama zaustavitev ni trajala dlje kot dve sekundi. Če je zaustavitev daljša, je potreben le kratek dotik stopalke za plin, s čimer voznik zopet vključi sistem, in ta bo nadaljeval s sledenjem vozilu pred seboj.

Skupaj s to novostjo prihaja v ponudbo sistem za samodejno zaviranje v sili druge generacije – EBA 2 (Emergency Brake Assist). Sistem je postal predvsem zanesljivejši, saj bolje prepoznava prometne situacije in zmanjšuje število nepotrebnih vklopov. Prav tako se je iz vozila poslovilo stikalo, s katerim je mogoče ta sistem izklopiti, tako da je sedaj ves čas aktiven, kar še dodatno povečuje stopnjo varnosti.

Izboljšani motorji D08

Ponudba najmanjše družine MAN-ovih motorjev – štiri- in šestvaljnih D08 – je bila deležna številnih izboljšav. Motorji so postali predvsem preprostejši in za dobrih 100 kilogramov lažji – iz motorjev se je namreč poslovil sistem povratnega kroženja izpušnih plinov EGR. Tudi MAN tako postopno prehaja na motorje, ki za čiščenje izpušnih plinov uporabljajo le SCR-sistem. Nov je turbinski polnilnik; tudi pri njem gre za poenostavitev, saj ta ni več dvostopenjski, temveč le enostopenjski.

Vse te novosti povečujejo zanesljivost in olajšujejo servisiranje, s tem razlogom so bili servisni intervali podaljšani s 60 na do 80 tisoč prevoženih kilometrov. S temi novostmi je večina motorjev pridobila na moči in navoru, hkrati pa se je zmanjšala poraba goriva za do pet odstotkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...

K&B SI
Novice
Novice Električni dostavnik Renault EZ-FLEX

Renault EZ-FLEX je kompakten in okreten dostavnik, ki zasnovan za tekoče premikanje po mestu.

K&B SI
Novice
Novice Varnost Pametni telovnik za večjo varnost

V sodelovanju s švedskima start-up podjetjema Light Flex in Imagimob je Scania razvila telovnik, ki poleg lepega videza skrbi še za...

K&B SI
Novice
Novice Iveco Stralisi za Alfa Romeo Racing

Iveco je uradni partner Formula 1 ekipe Alfa Romeo, prejšnji teden pa jim je za logistične potrebe nove sezone dostavil dvanajst...

K&B SI
Novice
Novice Tehnologija Volvo I-Save paket

Volvo Trucks je s ciljem zmanjševanja porabe goriva predstavil nov paket imenovan I-Save, ki naj bi pri modelih FH prispeval k do 7 %...

K&B SI
Novice
Novice Avtodom Neoplan kot luksuzni avtodom

MAN-ov Bus Modification Center je iz turističnega avtobusa Neoplan Tourliner naredil luksuzni avtodom.

K&B SI
Novice
Novice Statistika Traton z veliko rastjo

Skupina Traton, ki združuje znamke MAN, Scania in Volkswagen Caminhões e Ônibus, je v preteklem letu beležila veliko rast prodaje.

K&B SI
Novice
Novice Prevzem 20 Scanij za Špedicijo Goja

Špedicija Goja je v januarju 2019 od Scanie Slovenija d.o.o. prevzela 20 novih tovornjakov modela R450.