Gradbinec novega kova
Gradbinec novega kova
  20.10.2017  |  13:27
Čas branja: 5 min
Preizkusili smo novo Scanio XT. Tovornjak je namenjen za gradbeništvo in ekstremne terenske razmere, a vseeno uglajen, nežen in varčen na cesti. XT je na voljo z vsemi razpoložljivimi kabinami, vsemi motorji in menjalniki iz hiše. Kombinacij aplikacij je neskončno in pričakovanja so upravičeno ogromna.

Bili smo v Scanijinem demo centru na Švedskem in na kraju samem smo se lahko prepričali o visoki kakovosti novega člana ugledne družine. Scania XT navdušuje tako po obsegu kot po učinkovitosti. Slaven Scanijin modularni pristop ponuja številne kombinacije motorja, menjalnika, kabine in nadgradenj, da jih niti v sami Scanii niso mogli prešteti. To lahko zmede kupca, vendar Scanijini inženirji zagotavljajo, da imajo za vsakega od njih in za vse njihove posebne potrebe na voljo najboljšo rešitev na trgu. Glede na to, kar smo imeli priložnost preizkusiti tako na cesti kot tudi na težkem off-road terenu, lahko le potrdimo, da je XT vrhunski gradbenik, ki bo brezhibno opravil vsako delovno nalogo.

Močna zunanja oblika

Z impresivno oznako XT na maski kabine je prva stvar, ki zbode v oči, ogromen sprednji odbijač. Da bi čim bolj zaščitil kabino, štrli za 150 mm naprej in pri vozilih, ki se gibljejo bolj na asfaltu, ponuja tudi zaščito pred podletom od spredaj. Poleg odbijača je tu še robusten pokrov zunanjih ogledal, ki je v standardnem paketu na voljo v črni barvi. Za tiste, ki se premikajo po prašnih tleh ali na primer na delih puščave, je na razpolago visoko nastavljen zajem zraka na desni strani kabine kot tudi visoko postavljen izpuh vozila. Scania lahko na zahtevo kupca vgradi na boke kabine robustno stopnico za pogled v keson. Sprednji in zadnji vstopni koti vozila niso spremenjeni, zato ostajajo na standardnih 25 stopinjah. Na željo kupcev vozil so na voljo tudi s posebnim zunanjim senčnikom.

Vse kabine na seznamu možnih izbir

V ponudbi je celotna paleta Scanijinih kabin. Ne, nismo se zmotili! Vse je tukaj; od R-, G- in S-kabine pa do najmanjše P-kabine. Po besedah odgovornih lahko izbirate modela P14 ali G14 z nizko ali visoko streho, pa vse do največjega s kabino S20 Highline. Vsaka od njih dobi nizko nameščeno zložljivo stopnico in omenjeni sprednji odbijač ter že ste pripravljeni za avanturo po brezpotjih.

G-kabina je na voljo v petih osnovnih sestavah (od osmih mogočih), izhajajoč iz dnevne izvedbe CG14L z nizko streho, pa vse do različice CG20H Highline. Z normalno streho je notranja višina 10 cm višja od prejšnjega modela. Tunel motorja je 16 cm višje in ne ponuja enake prehodnosti po kabini kot pri čisti cestni različici.

V prvi fazi izdelave nove P-kabine bo ta na voljo v šestih različicah; od dnevne variante z nizko streho CP14L do kabine CP20H, ki zagotavlja največ prostora. Te kabine so lahke in nizko postavljene na šasijo. Ko govorimo o vzmetenju kabine, Scania ob zračnem vzmetenju zdaj ponuja dve različici izboljšanega štiritočkovnega mehanskega vzmetenja, kar nam je bilo na prvih vožnjah zares všeč. Na težkem in zelo neravnem terenu to vzmetenje omogoča večji hod kabine, kar zmanjšuje pridušene udarce, ki se seveda prenašajo tudi na voznika.

Tudi znotraj poudarjena osebnost

Po želji kupca so oznake XT na voljo tako na sedežih kot tudi gumijastih predpražnikih z dvignjenimi robovi, ki varno zadržijo umazanijo. Tukaj so tudi posebni predali in dodatek na sredinski konzoli, ki je enostaven za namestitev kontrole za upravljanje z nadgradnjo. In kaj reči za vse ostalo kot – čistokrvna Scania s sijajno kabino in visokokakovostnimi vgrajenimi materiali. Velika novost je električna parkirna zavora. Vsaj za zdaj, potem ko zaženete motor, se ni mogoče premakniti z mesta kot pri konkurenci, za kar je zaslužen Scanijin koncept dojemanja prometne varnosti. Če želite izklopiti parkirno zavoro pri prvem premiku, je treba stisniti stopalko zavore. Prav tako se bo električna parkirna zavora sama aktivirala, če pri nizkih hitrostih preprosto odprete vrata in odpnete varnostni pas. Ta zavora se podobno kot pri vozilih iz skupine VW in Audi uporablja v kombinaciji z možnostjo funkcije Auto Hold, tako da pri stanju na semaforju ni treba pritiskati zavornega pedala. Na instrumentni plošči se kaže zelena oznaka parkirne zavore in pri speljevanju je dovolj, da nežno pritisnete stopalko za plin in zavora se samodejno izklopi. Isti sistem služi enako dobro tudi kot pomoč pri speljevanju v klanec.

Pogonska skupina za vse zahteve

Scania nenehno izboljšuje svoje motorje, pa je to tudi tokrat nekaj, čemur je treba posvetiti ustrezno pozornost. Prekucnik lahko letno prevozi tudi do 80.000 km, zato je povsem logično, da je poraba pomemben dejavnik ekonomičnosti vozil, in tukaj so Scanijini motorji v samem vrhu ponudbe. To smo pokazali in dokazali s svojimi testi in zdaj se veselimo novih motorjev V8, ki bodo še za 7–10 odstotkov bolj varčni.

Petvaljni motorji so na voljo v treh različicah. Ti 9-litrski vrstni motorji so še bolj uravnoteženi, da se zmanjšajo vibracije, zaradi česar so skoraj tako uglajeni pri delu kot 6-valjni motorji. A so bolj kompaktni in lažji. Hitro razvijejo navor in se priporočajo za skupno maso vozil do 30 ton. Prihranek goriva se doseže tudi s povečanjem kompresije z 18,0 : 1 na 19,0 : 1, s povečanjem tlaka v valjih na 190 barov in učinkovitejšo izgorevalno komoro. Scania se še naprej drži le SCR-tehnologije obdelave izpušnih plinov in vsi novi motorji uporabljajo turbino s fiksno geometrijo.

Kvartet 13-litrskih motorjev je zaključen z novo različico moči 370 KM z Millerjevim ciklom, ki se uporablja tudi za najšibkejši motor V8 s 520 KM. Več o tem pišemo v posebnem članku o novi generaciji Scanijinih V8-motorjev Euro 6, pregled motorizacije za XT-izvedbo pa je prikazani v tabelah.

Sklopka na zahtevo je nov slogan, ki ga je treba omeniti. Ja, če si to zaželite, bo Scania vgradila stopalko sklopke v kombinaciji z menjalnikom Opticruise. Lahko jo uporabite, ko se vam zahoče, ampak prav tako lahko nanjo tudi pozabite. Uporabljati jo je treba le za speljevanje z mesta, za popolno ustavljanje in za manevriranje pri nizkih hitrostih.

Vzmetenje in podvozje

Robustno Scanijino podvozje je že dolgo na dobrem glasu. Izbira se lahko med mehanskim in zračnim vzmetenjem, ki bo v prvi vrsti odvisno od uporabe vozila. V ponudbi je povsem nova različica mehanskega vzmetenja prednje 9-tonske osi s progresivnimi listnimi vzmetmi debeline 33 mm. Izboljšanje v konstrukciji je doživela tudi druga prednja os, ki ima nov stabilizacijski vzvod, s čimer je okrepljeno ohranjanje vozila na cesti. Nova generacija osi omogoča uporabo sistema EBS v kombinaciji z bobnastimi zavorami za vozila s tremi osmi. Scania je s helikoidalnega prešla na planetarni prenosnik znotraj menjalnika, s čimer je zmanjšan hrup in podaljšan servisni interval.

Prvi vtisi z vožnje

Da je Scania udobna na cesti, ni več nikakršna novost. Ampak da je udobna tudi zunaj ceste, je treba posebej poudariti. Med kratko vožnjo zunaj ceste, po blatnih poteh in skalnati podlagi vožnja zelo hitro postane užitek. Sijajni menjalnik Opticruise s hitro izmenjavo stopenj prenosa spremlja vsak namig voznika, kar je še posebej pomembno na spolzkem vzponu, ko je vsaka sekunda v prestavljanju ključnega pomena. Spomnimo, da je prehod v višjo prestavo krajši za 0,4 sekunde, s čimer se boljše ohranja pritisk v turbini in navor motorja ter sprememba stopnje prenosa je bolj gladka, kar po zmogljivosti spominja na sisteme z dvojno sklopko. Ko se temu doda še novo programsko opremo menjalnika za delo na cesti in izven nje, potem je čas za prehod na višjo stopnjo krajši do 45 %, in to daje zaupanje, ki ga potrebujete predvsem na težkem terenu. V skrajnih primerih lahko uporabite pedal sklopke in s filigransko natančnostjo nadzirate gibanje vozila. Nato nadaljujete vožnjo in pozabite na pedal. Zmogljivi motorji se igrajo s težo vozila in podvozja, brez težav zdržijo vse napore, ki jih prednje postavi voznik. Skratka, zamere nismo našli, ob omembi imena XT pa popolnoma razumemo velik optimizem in visoka pričakovanja Scanie.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...