Odličnost v vseh pogledih
Odličnost v vseh pogledih
  20.10.2017  |  22:01
Čas branja: 6 min
Po tem, ko je spomladi pod sloganom Pure Excellence predstavil novo linijo svojih težkih modelov XF in CF v standardnih konfiguracijah za dolge proge, je DAF z že ustaljeno prakso nekaj mesecev kasneje zaključil postopek obnove celotne palete z novo linijo LF-modelov in z večosnimi konfiguracijami CF-ov in XF-ov.

Novi LF Pure Excellence ima nalogo dodatno okrepiti položaj DAF-a v tržnem segmentu tovornjakov od 7,5 do 19 ton največje dovoljene mase. Na poti tretmaja, ki so ga že opravili modeli XF in CF, je bil novemu LF-u temeljito rekonstruiran pogonski sklop. Dobro znan Paccarjev motor PX-5 s 4,5 litra delovne prostornine (štirje valji) in PX-7 delovne prostornine 6,7 litra (šest valjev) sta dobila novo krmilno programsko opremo, optimiziran nadzor, upravljanje s temperaturo in učinkovitejšo oskrbo valjev z zrakom. To omogoča povečanje navora za 5–12 %, odvisno od izvedbe motorja, njihova krivulja pa doseže vrhunec od 100 do 200 v/min. prej. Najmočnejši motor PX-5 sedaj razvije največji navor 850 Nm med 1.200 in 1.500 v/min., medtem ko najmočnejši PX-7 razvija 1.200 Nm v širokem razponu od 1.100 do 1.700 v/min.

Vendar pa je bistvena novost v ponudbi motorjev nov kompakten 3,8-litrski motor PX-4, dostopen v različicah 156 in 172 KM, z navorom 500 in 600 Nm med 1.200 in 2.000 v/min. Namenjen je varianti LF City NDM 7,5 tone za distribucijske dejavnosti v urbanih območjih. Zelo prožen motor, ki potegne že od 900 v/min., prav tako kot njegovi večji bratje, se odlično dopolnjuje s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom Eaton, na novo razvitim posebej za ta model tovornjakov. Šibkejša različica s 156 KM, ki smo jo imeli priložnost preizkusiti v okolici Barcelone, v razmerah mestne vožnje z mnogimi zaustavitvami in pogostimi vključevanji v krožna križišča, se je izkazala za zelo okretno z enostavnim upravljanjem in udobnostjo v vožnji z malo šuma ter dobro uravnoteženim vzmetenjem. Prestavna ročica je malo trša pri rokovanju, ne pa tudi nenatančna. Voznika opozarja, da še vedno sedi za volanom tovornjaka, ne pa kombija ali lahkega dostavnega vozila, in da mora stopnje menjati v dveh potezah, brez prekomerne sile, da lahko sinhronizacija v menjalniku opravi svoje. Široko ekonomično področje dela motorjev in dobro izračunana prenosna razmerja omogočajo zelo živahno, vendar hkrati tudi ekonomično vožnjo teh 7,5-toncev.

Na težjih modelih vključuje standardna ponudba tudi ročni 5- in 6-stopenjski menjalnik, vendar je kupcem z močnejšimi motorji in večjo NDM na voljo še ročni menjalnik z 9 prestavami. Avtomatizirani menjalniki ZF AS Tronic s 6-stopenjskim prenosom so na voljo kot opcija v skoraj vseh konfiguracijah, medtem ko so 12-stopenjski na voljo na težjih in močnejših vozilih. Pri najmočnejših motorjih PX-7 se lahko določi tudi avtomatski menjalnik Allison, ki je zanimiv komunalnim podjetjem, na primer na vozilih za zbiranje odpadkov. Pogonske osi so sedaj na voljo z novimi sklopi spiralnih zobnikov, ki zagotavljajo daljša razmerja prenosa vse do 3,31 : 1 in omogočajo vožnjo z določeno hitrostjo ob zmanjšanih vrtljajih motorja za 150 do 200 obratov v minuti. Poleg vseh navedenih ukrepov porabi pogonska skupina Pure Excellence LF do 6 % manj goriva v primerjavi z njegovim predhodnikom.

Poenostavljeno delo za nadgraditelje

Z medosno razdaljo do 6,90 metra se lahko LF konfigurira v zelo širokem spektru individualnih zahtev kupcev, ki omogoča sprejem nadgradenj, daljših od devet metrov. Pri tako dolgi medosni razdalji je mogoče namestiti velike posode za gorivo s prostornino do 1.240 litrov, kar je zanimiva opcija za kupce, ki vozijo na dolge razdalje v mednarodnem prometu, saj lahko izberejo mesto za polnjenje goriva po ugodnejših cenah. Nadalje so razširjene možnosti kombiniranja medosne razdalje in zadnjega previsa, v ponudbi pa so tudi nekateri tipični moduli in specifične priprave podvozja za sprejem nadgradenj, kot so zaboji z nakladalno rampo, cisterne s pomožnim podvozjem ali prekucniki. Vse z namenom najkrajšega zadrževanja vozila pri nadgraditelju.

Dih razkošja v lahki kategoriji

Kabine so navzven vidno in slogovno skladne z modeli XF in CF, glavna novost pa je možnost izbire sovoznikovih vrat z dodatnim spodnjim oknom, za katerega smo se prepričali, kako je uporaben v mestnem prometu, še posebej če so v bližini pešci in kolesarji. Notranjost LF-kabine je ravno tako dodelana po vzoru večjih modelov, kar pomeni višjo kakovost materialov svetlejših tonov. Osvežena sta tudi armaturna plošča in nov informacijski zaslon, ki zagotavlja preglednejša in bolj čitljiva sporočila o vseh pomembnih funkcijah vozila. Telemetrijski sistem DAF Connect je zdaj na voljo v LF-u in zagotavlja informacije o izkoriščanju vozila ter delu voznika v realnem času, kar je osnova za kateri koli model upravljanja voznega parka. Poudariti je treba tudi izboljšano raven aktivne varnosti, saj so vgrajeni sistemi, in sicer AEBS za pomoč pri prisilnem zaviranju, opozorilni sistem FWS za nalet na vozilo spredaj, prilagodljiv tempomat ACC in sistem spremljanja vozišča LDWS kot standardna oprema v LF-modelih nad 8 ton NDM, opremljenimi z zadnjim zračnim vzmetenjem.

19 konfiguracij od 4x2 do 8x4

Ko se je letos začela proizvodnja novih linij modelov XF in CF, je bilo na voljo pet osnovnih konfiguracij za vlačilce in tri za podvozja tovornjakov. To so bile 4x2 in 6x2 konfiguracije v različnih izvedbah z vodilno ali sledilno pomožno osjo, ki je imela lahko enojna ali dvojna kolesa in bila toga ali vodljiva. Sedaj je ponudba zaokrožena in dopolnjena z 11 novimi konfiguracijami, osem od teh v programu podvozij in tri v programu vlačilcev. Govori se še o nekaterih 6x2 variantah ter tudi o 6x4 in 8X2 konfiguracijah.

Vse tehnične izboljšave, ki so bile predstavljene spomladi, so uporabljene tudi na teh vozilih, kar jim v povprečju prinese do 7 % manjšo porabo goriva, od 100 do 250 kg večjo nosilnost in daljše servisne intervale, celo do 200.000 kilometrov. Med predstavljenimi novostmi se posebej izpostavljajo nova sledilna os z elektro-hidravličnim upravljanjem, nova sledilna os z dvojnimi kolesi, nov tandemski pogonski most z dvakratno redukcijo in lahka namenska podvozja 8x4 za mešalce betona.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...