Modra je nova zelena
Modra je nova zelena
  20.10.2017  |  22:42
Čas branja: 4 min
Iveco je z modeli Daily Blue Power trgu ponudil najčistejši dizelski motor ter zelo zanimivo in edinstveno plinsko alternativo. Ponudbo zaključuje izboljšan električni pogon.

Iveco se od večine drugih podjetij na področju gospodarskih vozil razlikuje po tem, da ponuja že pripravljene rešitve za trajnostni prevoz, tako pri tovornjakih kakor tudi pri dostavnih vozilih. Že pred nekaj meseci smo v Sloveniji testirali Stralisa na pogon z utekočinjenim zemeljskim plinom, od drugih modelov pa se še posebej poudarja Daily, ki je na voljo tudi s plinskim in električnim pogonom.

Vendar pa so se Italijani odločili narediti še en korak v smeri trajnostnega prometa in predstavili modele Daily Blue Power, ki znova premikajo meje. Gre za tri modele; Daily NP Hi-Matic, Daily Euro 6 RDE ready in Daily Electric.

Daily NP Hi-Matic

Daily je bil pred tremi leti prvi dostavnik, ki je imel 8-stopenjski avtomatski menjalnik, in je sedaj spet prvi združil 8-stopenjski avtomatski menjalnik ter plinski pogon. Plinski motor je vrhunec 20-letnega razvoja tehnologije uporabe zemeljskega plina, 3-litrski motor F1C pa razvije 136 KM in celo 350 Nm navora, kar je izjemna vrednost za motor z Ottovim procesom. Za razliko od večine ostalih motorjev v dostavnih vozilih, kjer so običajno motorji izvedeni iz motorjev potniških modelov, gre tukaj za pravi industrijski motor, ki ni samo robusten in trajen, ampak ima tudi veliko boljše karakteristike navora.

Z blokom F1C iz sive litine in nosilcem ležaja glavne gredi, ki je izdelan iz litega jekla in priključen na blok motorja, na katerega je šele nato povezan karter, je na ta način zagotovljena bistveno večja togost. Ta motor ima za 67 % večjo prostornino in 46 % več navora kot njegov najbližji konkurent, kar 84 % navora pa je na voljo že pri 1.500 v/min.

Motor že izpolnjuje standard Euro 6 / D s 76 % manj trdnih delcev in 12 % manj NOx v izpuhu goriva v primerjavi z dizelskimi motorji Euro 6. V zvezi s kombinacijo z ročnim menjalnikom s šestimi hitrostmi izvedba z 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom (z dvema prestavama več) omogoča, da motor večino časa deluje v optimalnem območju. V to smo se imeli tudi sami priložnost prepričati z vožnjo in skoraj neverjetno je, da se pri polni obremenitvi vozila (skupna teža 3,5 tone) motor večino časa vrti pod 1.500 v/min. (tudi na vzponih) in se zelo dobro odziva na pospeševanje. Pri tem so hrup in vibracije neverjetno nizki, medtem ko sta udobje vožnje in zmogljivost izjemna, zahvaljujoč kombinaciji motorja in menjalnika.

Zemeljski plin je ne samo okolju prijaznejši kot dizel, ampak tudi ekonomsko donosnejši. Čeprav je poraba goriva približno 7 % višja od dizla (kg plina proti litru dizelskega goriva) in motor dela pri nižjem relativnem izkoristku glede na dizel (36 proti 43 %), je CNG še vedno v prednosti. Predvsem zaradi cene, ki je približno 35 % manjša kot dizelsko gorivo, in ima 9,1 % višjo energijsko vrednost, kar na koncu predstavlja več kot 30 % manj stroškov za gorivo. Opozoriti je treba, da ta motor ne potrebuje reagenta AdBlue niti nima zapletenega sistema za čiščenje izpušnih plinov (SCR-katalizatorja in filtra trdnih delcev), zato je tudi vzdrževanje enostavnejše in cenejše.

Izvedba Hi-Matic ima za 5 % manjšo porabo v primerjavi z enakim motorjem z ročnim menjalnikom in odvisno od izvedbe (lahko je od tri do pet posod) ima lahko Daily NP Hi-Matic doseg več kot 400 km.

Daily Euro 6 RDE ready

Ker je večina motorjev še vedno dizelskih, Iveco ni pozabil na razvoj na tem področju, zato je predstavil model Daily Euro 6 RDE ready. Hkrati kratica RDE pomeni Real Driving Emission oziroma potrebo, da je vrednost škodljivih emisij v izpušnih plinih pokazana v realnih razmerah kot po standardih, ki bodo začeli veljati leta 2020. Motor, ki že zdaj izpolnjuje te standarde, je 2,3-litrski F1A in dodatno razvit, da bo izpolnil tem strogim zahtevam, različica RDE-ready pa je na voljo v jakostih 136 in 156 KM. Njegova »navadna« izvedba Euro 6 uporablja »Low pressure« EGR-sistem ali vračanje izpušnih plinov, potem ko so opravili celoten proces čiščenja brez sistema SCR, kar je precej redko za motorje Euro 6. V tem primeru motor porabi manjšo količino vrnjenih plinov, ki se odvzemajo takoj po izhodu iz valjev (high pressure EGR). Gre za manjšo količino, tako da ne motijo delovanja turbine in se količina trdnih delcev v izpuhu ne povečuje ob istočasnem zmanjšanju količine NOx. A glede na to, da so zahteve RD zelo stroge, ta motor uporablja tudi katalizator SCR, pri čemer vračanje plinov v njem pripomore k hitremu ogrevanju motorja, da lahko sistem SCR pravilno deluje in dosega zahtevano toleranco na količino škodljivih sestavin.

Drugačno je vbrizgavanje, ki ima pet ciklov v enem taktu za dvig zgorevalne temperature in boljši izkoristek goriva, s čimer je bila odstranjena največja količina trdnih delcev. To je prvi motor RDE light duty na svetu, ki je predstavljen tri leta pred začetkom veljavnosti zahtevanih norm. Kar je prav tako pomembno, je dodatnih 7 % manjša poraba kot pri istem motorju, ki ni RDE ready, povečana pa je tudi trajnost olja, katerega interval zamenjave je zdaj 40.000 km, kar v končni fazi vodi v nižje obratovalne stroške.

Daily Electric

Tretji model v ponudbi Blue Power je Daily Electric, ki ponuja najmanj novosti, vendar če upoštevamo, da je poudarek na modelih z zmanjšano emisijo škodljivih snovi, je normalno, da je tukaj na voljo tudi električni pogon. Iveco je pokazal prvi električni Daily že leta 1986, toda izvedba, ki jo imamo danes, je stara dve leti. Sam pogon ne ponuja nič novega. Iveco ponuja različice z eno, dvema ali tremi sklopi baterij, pri čemer je lahko doseg 70, 150 ali 200 km, moč motorja je 60 ali 80 kW. Za razliko od večine drugih proizvajalcev ima Iveco še naprej natrij-nikelj-kloridne baterije, za katere trdi, da so manj občutljive na nizke temperature, lahko se 100-odstotno reciklirajo in imajo večjo energetsko gostoto (110 Wh/kg).

Največja novost je možnost polnjenja v vseh vrstah priključkov, od gospodinjskih (230 V/16 A 3,5 kW), kjer polnjenje traja 24 ur, javnih

(400 V/16 A 7/10 kW), kjer boste potrebovali 10 ur, do hitrih (400 V/32 A 22 kW), ko se bo baterija napolnila v dveh urah. Daily Electric ponuja v vožnji možnost preklopa med (precej slabotnim) napajanjem Ec0 in načinom Power, kjer voznik lahko izbira med tremi stopnjami regenerativnega zaviranja, odvisno od želene ravni pojemka, tako da se delovna zavora le redko uporablja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Mercedes-Benz Toursimo 25 let in 30.000 prodanih

Pred 25. leti je bil predstavljen visokopodni turistični model Tourismo, ravno ob tej obletnici pa so pri Mercedesu stranki predali...

K&B SI
Novice
Novice Zgodovina Največji kamion na svetu

Renault Trucks bo na letošnjih Dnevih evropske dediščine (European Heritage Days) predstavil svoj legendarni Berliet T100, znan tudi kot...

K&B SI
Novice
Novice Motor Nova izvedba moči 540 KM

Scania dodaja v ponudbo novo 'top' izvedbo 13-litrskega motorja z največjo močjo 540 KM.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...