Zaključena ponudba
Zaključena ponudba
  20.10.2017  |  23:12
Čas branja: 3 min
Leto dni po predstavitvi je Volkswagen dopolnil ponudbo z modeli s pogonom na zadnja kolesa in pogonom 4x4 z avtomatskim menjalnikom ter izvedbo skupne teže 5 ton, naslednje leto pa prihaja najtežji Crafter skupne teže 5,5 tone.

Novi Crafter, ki je bil predstavljen konec lanskega leta, se je od začetka ponujal le kot kombi skupne teže do 3,5 tone s pogonom na sprednji kolesi in z ročnim menjalnikom. Odlična izvedba, dobre vozne lastnosti, visoke možnosti transporta z udobjem in tehnologijo iz osebnih vozil so osvojile vse, ki so imeli priložnost poskusiti nov model, in to je eden izmed najpomembnejših modelov v tem razredu v zadnjih letih.

Da bi zadovoljili potrebam vseh kupcev, so potrebne različne izvedbe in Volkswagen je septembra predstavil še podvozje z enojno in podaljšano kabino ter dostavna vozila (ki so lahko delno zastekljena) v vseh dolžinah in višinah. Naslednje leto pride tudi kombi (potniški), različica z osmimi sedeži, ki bo na voljo le s pogonom na sprednji kolesi. Ob sprednjem je zdaj na voljo tudi zadnji in štirikolesni pogon ter avtomatski menjalnik, kar pomeni, da lahko zdaj kupci izbirajo med 69 osnovnimi različnimi modeli. Volkswagen ima v tovarniški ponudbi razen furgonov tudi najbolj iskane nadgradnje, kot so prekucniki, hladilniki, ambulantna vozila itn.

Pogon na vsa kolesa

Pogon na vsa kolesa ali 4Motion izhaja iz pogona na sprednji kolesi, tako kot pri osebnih vozilih Volkswagen. To pomeni, da se v normalnih pogojih moč prenaša na sprednji kolesi, in samo v primeru zdrsa pogonskih koles se aktivira sklopka Haldex, ki prenaša moč tudi na zadnjo os. Prav tako je opcijsko na voljo tudi zapora zadnjega diferenciala. Količina navora, ki se prenaša na zadnji kolesi, je spremenljiva in se lahko povzpne do 60 %. Crafter 4Motion je na voljo v različicah 3–4 tone dovoljene mase in kot različica s pogonom na sprednji kolesi, vedno pa ima posamezna kolesa na zadnji osi. Zaradi kardanske gredi, ki povezuje sprednjo in zadnjo os, so tla povišana za 100 mm v primerjavi z izvedbo na sprednji pogon in za 130 kg težja zaradi namestitve dodatnih komponent. Čeprav je to zelo sposoben sistem, ki smo ga preizkušali izven asfalta, je treba poudariti, da to ni »hardcore« pogon na vsa kolesa za neprehodna brezpotja, ampak se bo povsem dobro znašel na snegu, makadamu in v podobnih razmerah, zaradi česar je idealen za intervencijska vozila na gorskih območjih itn. Različica s pogonom na vsa kolesa je na voljo z dvema najbolj zmogljivima motorjema (103 in 130 kW) z ročnim ali samodejnim (samo s 130 kW) menjalnikom (4x4 s samodejnim menjalnikom še ni na voljo, saj prav tako pride naslednje leto).

Samodejni menjalniki

Ivecu je uspel zadetek v polno z vgradnjo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika v model Daily, ki je zelo iskan v Evropi, predvsem v Skandinaviji. Volkswagen Crafter gre še korak dlje in samodejni menjalnik (tudi z 8 prestavami) ponuja z vsemi vrstami pogona (spredaj, zadaj in 4x4), kar je edinstven primer v tem razredu. Ker se motor in menjalnik na sprednji in 4x4 pogon nameščata prečno, a s pogonom na zadnji kolesi vzdolžno, je zasnova precej drugačna, zato se uporabljata dva različna menjalnika. V izvedbi s prednjim in 4x4 pogonom se vgrajuje Aisinov menjalnik, medtem ko je na zadnjem pogonu ZF-menjalnik. Ne glede na to, za kateri prenos gre, dobite enako število prestav (8) in njihovo hitro spremembo. Kdor enkrat preizkusi Crafterja s samodejnim menjalnikom, ga bo gotovo želel za vedno, saj ponuja vrhunsko udobje med vožnjo in celo boljše rezultate kot pri ročnem menjalniku. To še posebej velja na področju urbane dobave s številnimi postanki, kjer je vožnja z avtomatskim menjalnikom veliko manj naporna za voznike.

Tudi kombinacija s samodejnim menjalnikom in prilagodljivim tempomatom (ACC) je odlična; Crafter praktično vozi sam, vzdržuje razdaljo, upočasni do zaustavitve in ponovno spelje z malo spodbude s pritiskom na plin.

Zadnji pogon

V ponudbo je prišel tudi pogon na zadnji kolesi, ki je na voljo v različicah od 3,5 do 5,5 tone največje dovoljene teže, medtem ko so lažje različice od 3,5 do 4,0 tone z enojnimi, tiste s težo do 5,5 tone pa z dvojnimi zadnjimi kolesi. S pogonom na zadnja kolesa sta motor in menjalnik vgrajena vzdolžno in kardanski prenos poganja zadnja kolesa. Zaradi kardanske gredi je pod pri tej izvedbi (kot pri 4x4) višji za 100 mm od izvedbe s pogonom na sprednja kolesa. Toda na drugi strani je večja nosilnost kot tudi možnost vleke težje prikolice. Ti modeli so zasnovani za največje obremenitve, ker je nosilnost nad 3,1 tone. Carfter s pogonom na zadnja kolesa je na voljo samo v izvedbah L4 in L5 ter H3 in H4 z motorji 90 kW in več. V vožnji pa ni velike razlike, razen da je Crafter bolj okreten, saj sprednja kolesa nimajo pogona. Ta vrsta izvedbe prinaša prednost vožnje po vzponih, ker so bolj obremenjena zadnja (pogonska) kolesa. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...