Samozavest ob spremstvu večjih bratov
Samozavest ob spremstvu večjih bratov
  20.10.2017  |  23:22
Čas branja: 3 min
Prvi lahki dostavnik podjetja MAN nastopa na cesti podobno kot njegovi večji bratje. Samozavestno in z zašiljeno masko dovolj robustno, da vam bo takoj jasno, od kod prihaja. Nastopaški videz pa sploh ni njegova edina vrlina …

MAN TGE je čisto svež predstavnik lahkih gospodarskih vozil in obenem prvi poskus družbe, da poskusi odtegniti kos prodajne pogače ostalim že uveljavljenim igralcem. Rezultat je zelo prepričljiv stroj, pri katerem je seveda za levji delež razvoja poskrbel Volkswagen, ki je tudi lastnik podjetja MAN. Novi TGE je namreč Volkswagen Crafter z drugačno preobleko, oba pa v segment prinašata veliko novosti, predvsem na področju varnosti in asistenčnih sistemov.

Kakovost po vzoru osebnih vozil

Oblika je sicer stvar subjektivne presoje, a takšen 'možat' videz tovrstnim vozilom pristoji in široke prečke na sprednji maski skupaj z velikim napisom MAN vsekakor poskrbijo za opaznost in prepoznavnost. Ostro zašiljena žarometa sta praktično identična tistima na modelu Crafter, omenjamo pa ju zaradi odlične svetilnosti. Tehnologija LED ne skrbi le za dnevne luči, temveč tudi za glavni snop, ki ponoči res dobro razsvetli okolico.

Armaturna plošča s številnimi vzdolžnimi linijami malce prelisiči oko oziroma možgane ter deluje še širša, kot je v resnici. Odlagalnih mest je seveda veliko, a to znajo ponuditi tudi ostali predstavniki, bolj so nas navdušili kakovost izdelave in uporabljeni materiali. Ti so skoraj na nivoju Volkswagnovih osebnih vozil, od katerih je TGE dobil tudi večino svojih elementov. 8-palčni zaslon na dotik pred voznikom je eden boljših in navduši s svojo odzivnostjo ter prijetno menijsko strukturo, za varnost pa je pomembneje, da so stikala za upravljanje s klimatsko napravo ostala fizična, saj je denimo spreminjanje temperature prek njih hitrejše in bolj varno od pritiskanja po zaslonu.

Tudi položaj za volanom je med boljšimi v segmentu; volanski obroč je res izdatno nastavljiv (in opcijsko celo ogrevan), tokrat smo med vožnjo prijetno mrmrali še zaradi doplačljivega zračnega sedeža. Ta med vožnjo zelo uspešno umirja tresljaje, ponuja pa tudi sedežno masažo. Ne pričakujte ravno občutka ročic mlade Tajke na vašem hrbtu, bo pa vseeno na dolgi vožnji vaš hrbet z njo malce razbremenjen. Preglednost je ob velikih ogledalih dobra, vseeno pa bi poleg parkirnih senzorjev sami izbrali še vzvratno kamero.

Opozarja in samodejno zavira

Vedno hvalimo, da je Ford tisti, ki ponuja najbolj lahkotna vozna vozila, pri čemer ni izjema niti njihov Transit. Obenem pa lahko dodamo, da TGE za njim ne zaostaja, vsaj kar se tiče občutka za volanom, ta je dovolj mesnat in natančen, da voznik dobi zadostno število povratnih informacij. Je pa prav TGE tisti, ki vsaj ta trenutek pomete s tekmeci na področju asistenčnih sistemov. Testni je namreč ponudil sistem EBA, ki samodejno pregleduje okolico pred vozilom in po potrebi celo sam zavre, da prepreči ali omili trk. Ga hvalimo, ker ni nadležen, kot znajo biti tovrstni sistemi. Tudi radarski tempomat deluje dobro, v povezavi s sistemom Lane Assist, ki sam drži vozilo na svojem pasu in med črtama, pa zmore TGE na avtocesti kakšnih deset sekund voziti povsem sam. Nas pa je zmotilo, da se Lane Assist samodejno vključi ob vsakem vžigu vozila, četudi smo ga prej izključili, ker nam samodejni popravki volanskega obroča niso bili vedno všeč. Takšen TGE zna tudi sam parkirati; bočno in vzvratno, kar je dobrodošla funkcija za tiste, ki niso vajeni upravljanja s šestmetrskim kolosom.

Najmočnejši motor tudi za zelo zahtevne

Dandanes morajo lahki dostavniki v rokavu skrivati kopico adutov. TGE to počne z možnostjo sprednjega, zadnjega ali štirikolesnega pogona, bogato paleto asistenčnih sistemov, tremi dolžinami in višinami karoserije ter tudi s precejšnjo bero motornih različic. V našem primeru je bil to dvolitrski turbodizelski motor s 130 kW moči in 410 Nm navora. Jasno je, da s premikanjem vozila nima nikakršnih težav; dve turbini poskrbita, da je živahen tudi v spodnjem režimu vrtljajev, na testu pa je porabil okoli devet litrov. Tudi ročni menjalnik lahko pohvalimo, je natančen in ročica prijetno blizu, vsekakor pa priporočamo, da doplačate za osemstopenjski samodejni menjalnik, ker bo poskrbel še za nekaj dodatnega voznikovega ugodja.

Bogata oprema ima kajpak svojo ceno, ki je v našem primeru nanesla na 33.333 EUR. Takšnih bo na cestah verjetno relativno malo, sicer pa za lažjo primerjavo dodajamo le še to, da je cena modela TGE praktično identična ceni Crafterja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Mercedes-Benz Toursimo 25 let in 30.000 prodanih

Pred 25. leti je bil predstavljen visokopodni turistični model Tourismo, ravno ob tej obletnici pa so pri Mercedesu stranki predali...

K&B SI
Novice
Novice Zgodovina Največji kamion na svetu

Renault Trucks bo na letošnjih Dnevih evropske dediščine (European Heritage Days) predstavil svoj legendarni Berliet T100, znan tudi kot...

K&B SI
Novice
Novice Motor Nova izvedba moči 540 KM

Scania dodaja v ponudbo novo 'top' izvedbo 13-litrskega motorja z največjo močjo 540 KM.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...