Samozavest ob spremstvu večjih bratov
Samozavest ob spremstvu večjih bratov
  20.10.2017  |  23:22
Čas branja: 3 min
Prvi lahki dostavnik podjetja MAN nastopa na cesti podobno kot njegovi večji bratje. Samozavestno in z zašiljeno masko dovolj robustno, da vam bo takoj jasno, od kod prihaja. Nastopaški videz pa sploh ni njegova edina vrlina …

MAN TGE je čisto svež predstavnik lahkih gospodarskih vozil in obenem prvi poskus družbe, da poskusi odtegniti kos prodajne pogače ostalim že uveljavljenim igralcem. Rezultat je zelo prepričljiv stroj, pri katerem je seveda za levji delež razvoja poskrbel Volkswagen, ki je tudi lastnik podjetja MAN. Novi TGE je namreč Volkswagen Crafter z drugačno preobleko, oba pa v segment prinašata veliko novosti, predvsem na področju varnosti in asistenčnih sistemov.

Kakovost po vzoru osebnih vozil

Oblika je sicer stvar subjektivne presoje, a takšen 'možat' videz tovrstnim vozilom pristoji in široke prečke na sprednji maski skupaj z velikim napisom MAN vsekakor poskrbijo za opaznost in prepoznavnost. Ostro zašiljena žarometa sta praktično identična tistima na modelu Crafter, omenjamo pa ju zaradi odlične svetilnosti. Tehnologija LED ne skrbi le za dnevne luči, temveč tudi za glavni snop, ki ponoči res dobro razsvetli okolico.

Armaturna plošča s številnimi vzdolžnimi linijami malce prelisiči oko oziroma možgane ter deluje še širša, kot je v resnici. Odlagalnih mest je seveda veliko, a to znajo ponuditi tudi ostali predstavniki, bolj so nas navdušili kakovost izdelave in uporabljeni materiali. Ti so skoraj na nivoju Volkswagnovih osebnih vozil, od katerih je TGE dobil tudi večino svojih elementov. 8-palčni zaslon na dotik pred voznikom je eden boljših in navduši s svojo odzivnostjo ter prijetno menijsko strukturo, za varnost pa je pomembneje, da so stikala za upravljanje s klimatsko napravo ostala fizična, saj je denimo spreminjanje temperature prek njih hitrejše in bolj varno od pritiskanja po zaslonu.

Tudi položaj za volanom je med boljšimi v segmentu; volanski obroč je res izdatno nastavljiv (in opcijsko celo ogrevan), tokrat smo med vožnjo prijetno mrmrali še zaradi doplačljivega zračnega sedeža. Ta med vožnjo zelo uspešno umirja tresljaje, ponuja pa tudi sedežno masažo. Ne pričakujte ravno občutka ročic mlade Tajke na vašem hrbtu, bo pa vseeno na dolgi vožnji vaš hrbet z njo malce razbremenjen. Preglednost je ob velikih ogledalih dobra, vseeno pa bi poleg parkirnih senzorjev sami izbrali še vzvratno kamero.

Opozarja in samodejno zavira

Vedno hvalimo, da je Ford tisti, ki ponuja najbolj lahkotna vozna vozila, pri čemer ni izjema niti njihov Transit. Obenem pa lahko dodamo, da TGE za njim ne zaostaja, vsaj kar se tiče občutka za volanom, ta je dovolj mesnat in natančen, da voznik dobi zadostno število povratnih informacij. Je pa prav TGE tisti, ki vsaj ta trenutek pomete s tekmeci na področju asistenčnih sistemov. Testni je namreč ponudil sistem EBA, ki samodejno pregleduje okolico pred vozilom in po potrebi celo sam zavre, da prepreči ali omili trk. Ga hvalimo, ker ni nadležen, kot znajo biti tovrstni sistemi. Tudi radarski tempomat deluje dobro, v povezavi s sistemom Lane Assist, ki sam drži vozilo na svojem pasu in med črtama, pa zmore TGE na avtocesti kakšnih deset sekund voziti povsem sam. Nas pa je zmotilo, da se Lane Assist samodejno vključi ob vsakem vžigu vozila, četudi smo ga prej izključili, ker nam samodejni popravki volanskega obroča niso bili vedno všeč. Takšen TGE zna tudi sam parkirati; bočno in vzvratno, kar je dobrodošla funkcija za tiste, ki niso vajeni upravljanja s šestmetrskim kolosom.

Najmočnejši motor tudi za zelo zahtevne

Dandanes morajo lahki dostavniki v rokavu skrivati kopico adutov. TGE to počne z možnostjo sprednjega, zadnjega ali štirikolesnega pogona, bogato paleto asistenčnih sistemov, tremi dolžinami in višinami karoserije ter tudi s precejšnjo bero motornih različic. V našem primeru je bil to dvolitrski turbodizelski motor s 130 kW moči in 410 Nm navora. Jasno je, da s premikanjem vozila nima nikakršnih težav; dve turbini poskrbita, da je živahen tudi v spodnjem režimu vrtljajev, na testu pa je porabil okoli devet litrov. Tudi ročni menjalnik lahko pohvalimo, je natančen in ročica prijetno blizu, vsekakor pa priporočamo, da doplačate za osemstopenjski samodejni menjalnik, ker bo poskrbel še za nekaj dodatnega voznikovega ugodja.

Bogata oprema ima kajpak svojo ceno, ki je v našem primeru nanesla na 33.333 EUR. Takšnih bo na cestah verjetno relativno malo, sicer pa za lažjo primerjavo dodajamo le še to, da je cena modela TGE praktično identična ceni Crafterja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Elektrika CF Electric za Manders Transport

Potem ko je bil decembra predan v uporabo DAF CF Electric nizozemski trgovski verigi Jumbo, je v teh dneh enega prevzelo tudi transportno...

K&B SI
Novice
Novice Parkirišča 1.100 novih parkirišč v Avstriji

Medtem ko se vsa Evropa sooča s pomankanjem parkirnih mest za tovorna vozila, iz Avstrije prihaja vzpodbudna vest – v letih 2019 in 2020...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevozi Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

K&B SI
Novice
Novice Predstavitev Slovenska premiera Actrosa

V Ljubljani je potekala premiera prenovljenega Mercedesovega Actrosa, ki bo na slovenske ceste sicer zapeljal v mesecu juniju.

K&B SI
Novice
Novice Migranti Še en zid v Calaisu

Potem, ko je bil zgrajen zid med avtocesto in nekdanjim migrantskim taboriščem imenovanim 'džungla', se sedaj gradi še zid okoli...

K&B SI
Novice
Novice Zakonodaja Kazen za izklop zavorne asistence

Nemško ministrstvo za promet napoveduje spremembo zakonodaje, ki bo omogočala kaznovanje voznikov, ki izklopijo zavorno asistenco.

K&B SI
Novice
Novice Hödlmayr z visoko kakovostjo kleparstva in lakiranja

Tehniki podjetja Hödlmayr International zagotavljajo visoke standarde kakovosti v lastnih avtomobilskih logističnih centrih po vsej...

K&B SI
Novice
Novice Lepotice se vozijo s Setro

30 tekmovalk na izboru za Miss Francije 2019 se je prevažalo z luksuzno opremljeno Sestro S 516 HDH.