Varen in varčen
Varen in varčen
  20.10.2017  |  23:38
Čas branja: 3 min
Po spomladanski predstavitvi popolnoma novega Tourisma in zagonu serijske proizvodnje poleti je sedaj nastopil čas za prvo daljšo vožnjo, ki smo jo opravili v okolici Splita.

Za kako pomemben model iz Mercedesove palete avtobusov gre, zelo zgovorno kaže podatek, da je bila za nekatere novinarje to že kar peta predstavitev novega Tourisma. Za razliko od prejšnjih smo ga tokrat lahko tudi prvič do dobra zapeljali po cesti. V okolici Splita se kar ponujajo lepi cestni odseki z razgibano topografijo in prelepim razgledom, kjer se je novinec lahko izkazal v svoji najboljši luči.

Izpopolnjena aerodinamika

O sami zasnovi avtobusa težko zapišemo še kaj novega – postavljen je na novo platformo, ki si jo deli z modeli znamke Setra, kar je vsekakor dobra popotnica. Dizajn ostaja konzervativen in na nek način brezčasen, še najbolj izstopajo Actrosovi žarometi na sprednjem delu, medtem ko tisti zadaj prihajajo iz modela Citaro in so v celoti LED-zasnove.

Načrtovanje avtobusa je sledilo cilju ponuditi čim bolj ekonomično vozilo, zato je oblika aerodinamično izpopolnjena, tako da Tourismo dosega koeficient zračnega upora, ki je boljši od marsikaterega športnega avtomobila. K dobri aerodinamiki pripomorejo podaljšani robovi zadka, spuščanje nivoja vozila pri višjih hitrostih in zaprt sprednji spodnji del pred prvo osjo.

Več izbire

Motorna ponudba se je razširila z dvema novima izbirama – v državah, kjer prevladuje nezahtevna, ravninska topografija, se bodo verjetno začeli ozirati po kompaktnem 7,7-litrskem OM 936, ki razvije največjo moč 354 KM in je tako nov vstopni motor. Večina prevoznikov pa se bo še vedno odločila za 10,7-litrski OM 470, ki je poleg izvedb moči 394 in 428 KM sedaj na voljo tudi v najzmogljivejši, ki ponuja 456 KM.

Na področju menjalnikov ni novosti; serijsko opremo predstavlja ročni šeststopenjski, pri katerem so izboljšali usklajenost s sklopko, tako da je vožnja preprostejša za voznika in prijetnejša za potnike. Opcijsko je na voljo avtomatiziran PowerShift 3 z osmimi prestavnimi razmerji, ki ponuja hitro menjavanje prestav ter dobro strategijo in ga vsekakor priporočamo bolj kot ročni menjalnik.

Daljši seznam opcij

Ker se iz Mercedesove ponudbe poslavlja model Travego, bo del njegovih kupcev poskušal prevzeti Tourismo – zato ga je sedaj mogoče v notranjosti tudi nekoliko bolj luksuzno opremiti. Z drugimi besedami, podaljšan je seznam opcijske opreme, tako da je njegova notranjost povsem prepuščena proračunu, ki ga je zanj namenjen odšteti prevoznik.

LCD-zasloni so lahko fiksni ali električno poklopni, na voljo so tri izvedbe sedežev, dve toaleti – standardna in nizka, nad katero je mogoče namestiti še dva sedeža, ter vse opcije priključkov za polnjenje mobilnih naprav – od 230 V do USB-vtičnic, omrežje Wi-Fi, dve stopnji zatemnitve bočnih stekel in še bi lahko naštevali.

Varnost je dvignjena na višji nivo s sistemom FCG (Front Collision Guard), ki v primeru čelnega trka celoten voznikov prostor pomakne nazaj in tako zmanjša možnost telesnih poškodb, opcijsko pa bo prihodnje leto na voljo tudi najnovejša zavorna asistenca ABA 4, ki prepoznava pešce.

Znano okolje

Voznikovo delovno mesto je v večji meri že poznano iz modelov hiše Daimler. To pa seveda pomeni dobro ergonomijo, pregledno nameščena stikala in instrumente z barvnim zaslonom, dobro nastavljiv multifunkcijski volanski obroč. Sama armaturna plošča je na voljo v dveh izvedbah – osnovni za linijsko uporabo z možnostjo namestitve blagajne in v bolj luksuzni za turistične namene. Armaturna plošča, ki tesno obkroža voznika, bo morda tistim višjim voznikom povzročala malce težav – voznikova kolena se bodo namreč dotikala same armature, kar je lahko za marsikaterega voznika moteče in deluje utesnjeno.

Preglednost je, zahvaljujoč novim vzvratnim ogledalom, zelo dobra, na voljo pa so tudi vzvratna kamera in parkirni senzorji na zadku avtobusa z indikatorji v samih ogledalih.

Tišji in udobnejši

Po jadranski magistrali smo zapeljali 12- in 13-metrsko dvoosno izvedbo (ki je nova v ponudbi) ter 14-metrsko triosno izvedbo. Avtobusi ponujajo zelo natančno krmiljenje in mirno vožnjo. Opazno je občutno zmanjšanje hrupa v prednjem delu avtobusa – manj hrupa prihaja tako s strani okolja oz. vetra kot tudi s prednje osi.

Tudi najšibkejši motor ponudi povsem zadovoljive vozne lastnosti, ga je pa treba nekoliko priganjati v višje vrtljaje, zato za naše prevoznike ne bo preveč zanimiv in svetujemo izbiro 10,7-litrskega moči več kot 400 KM.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Prevzem Prvi serijski eCitaro

Nemško mesto Hamburg je prejelo prvi serijsko izdelani električni mestni avtobus Mercedes eCitaro.

K&B SI
Novice
Novice Nova vozila Policija prevzela 12 Jumperjev

Ministrstvo za notranje zadeve Republike Slovenije je na podlagi javnega razpisa za nabavo motornih vozil včeraj prevzelo 12 vozil...

K&B SI
Novice
Novice Tekmovanje Scania Driver Competitions

Scania organizira natečaj za voznike tovornjakov Scania Driver Competitions.

K&B SI
Novice
Novice Napoved Nikola prihaja v Evropo

Na podlagi velikega povpraševanja je ameriški Nikola Motor Company napovedal evropsko različico tovornjaka s pogonom na vodik - Nikola...

K&B SI
Novice
Novice Varnost Volvo Trucks nadaljuje s projektom »Ustavi. Poglej. Pojdi.«

Volvo Trucks nadaljuje projekt »Ustavi. Poglej. Pojdi.«, ki je namenjen izobraževanju otrok drugih razredov osnovnih šol. Tokrat so se...

K&B SI
Novice
Novice Elektrika Prvi električni dvonadstropni cabrio bus

Londonsko podjetje RATP je v svojo floto dodalo prvi električni dvonadstropni cabrio avtobus.

K&B SI
Novice
Novice Otvoritev Prvi Ford Trucks center v Sloveniji

V četrtek, 25.10.2018, je bila svečana otvoritev prodajno-servisnega centra Ford Trucks na Celovški cesti 492 v Ljubljani.

K&B SI
Novice
Novice Plin Iveco Crossway NP

Iveco je na sejmu Autocar Expo v Lyonu predstavil novo različico linijskega avtobusa Crossway s pogonom na stisnjen zemeljski plin CNG.