Mednarodni križanec
Mednarodni križanec
  21.10.2017  |  00:35
Čas branja: 3 min
Pri Scanii z modelom Touring vse bolj agresivno vstopajo na evropski trg – kombinacija švedske tehnologije in cenejše proizvodnje na Vzhodu naj bi poskrbela za dobro razmerje med kakovostjo in ceno.

Po prekinitvi tesnejšega sodelovanja s španskim Irizarjem na področju visokopodnih turističnih avtobusov so se Švedi za novo partnerstvo obrnili daleč proti Vzhodu. Sodelovanje pri razvoju in proizvodnji modela Touring so namreč sklenili z največjim kitajskim izvoznikom avtobusov – Higerjem. Higer je najhitreje rastoči kitajski proizvajalec avtobusov, sodi med 500 najpomembnejših kitajskih znamk, svoje izdelke pa ponujajo v več kot 100 državah po vsem svetu.

Izgled pritegne pozornost

Pri oblikovanju zunanjosti je oblikovalcem delo uspelo več kot odlično – kockasto zasnovo avtobusa so uspeli narediti zelo atraktivno, tako da si Scania z izgledom zagotovo nabira simpatije. Črna linija se začenja pri prednjem odbijaču in nato poteka prek maske in steklenih površin do zadka avtobusa. Na boku dinamiko poudarjajo koničasto oblikovani blatniki, na zadku pa strešni usmerjevalec zraka z integrirano kamero. Celotno podobo dopolnjujejo še žarometi – sprednji s kombinacijo ksenonskega glavnega žarometa in dnevnih LED-luči, medtem ko veliki zadnji žarometi svetijo v celoti s pomočjo LED-diod.

Čeprav je Touring svojo premiero doživel že pred osmimi leti – oktobra 2009 na salonu Busworld –, pa je njegova oblika še vedno sveža in ne kaže nikakršnih znakov staranja.

Švedska tehnologija

Ko govorimo o modelu Touring, je zelo pomemben podatek, da podvozje in pogonski sklop prihajata s Švedske – to je garancija za tehnološko dovršene in zanesljive komponente. Prednja os ponuja posamično vpetje, 13-litrski šestvaljni motor DC13 je opremljen z vbrizgom goriva prek skupnega voda in je v preizkušenem avtobusu razvajal z največjo močjo 410 KM. Iz Scanie pa prav tako prihajata retarder in avtomatiziran menjalnik. Pri slednjem gre za izdelek Opticruise z osmimi prestavnimi razmerji, kar je zagotovo bolj primerno za turistični avtobus kot 12-stopenjski menjalniki, ki jih ponujajo nekateri konkurenti na trgu.

Notranjost po ­evropskem okusu

Če stopite v avtobus azijskega porekla, bo verjetno vaš nos takoj zaznal neprijeten vonj plastičnih materialov, ki so uporabljeni v notranjosti. No, pri Scanii Touring tega ne boste zaznali, kar potrjuje, da so uporabljene umetne mase kakovostne, to pa je občutiti tudi na otip. Na sploh je notranjost izdelana povsem po evropskem okusu, kjer ima seveda Scania z avtobusom tudi največje apetite. Pri tem moramo priznati, da je kakovost izdelave močno napredovala – pred slabimi desetimi leti je bilo mogoče videti še veliko nenatančnih spojev in površno končno obdelavo – tega danes ni več.

Touring je na voljo v dvo- in triosni izvedbi, mi smo vozili krajšo 12,09-metrsko, ki lahko v kombinaciji s toaleto in kuhinjo pri drugih vratih sprejme 49 potnikov. Medtem ko je voznikov sedež oblečen v usnje, je pri potniških več opcij – testni avtobus je bil opremljen s sedeži proizvajalca Kiel, z naklonom naslona in bočnim pomikom v koridor.

Razsvetljava notranjosti je izdelana s pomočjo LED-diod, ki so vgrajene v strešne panele in ponujajo prijetno, za potnike nemotečo osvetlitev, nad sedeži so nameščeni klasični servisni moduli s prezračevalnimi režami in bralnimi LED-lučkami. Avdio-video sistem zajema dva LCD-zaslona – tisti spredaj meri v diagonalo 17 palcev, pri drugih vratih pa je nameščen nekoliko manjši – diagonale 15 palcev.

Dobra preglednost

Voznikov delovni prostor je izdelan v prijetni dvobarvni kombinaciji – svetlejša siva za spodnji del armature in temnejša za zgornji del. Volanski obroč, merilniki in stikala prihajajo iz Scanie – to zopet zagotavlja kakovostne materiale, zelo dobro nastavljiv volanski obroč – tako po višini kot naklonu – in pa pregledne merilnike z velikim osrednjim barvnim LCD-zaslonom, katerega menije voznik upravlja s pomočjo tipk na volanu.

Večina tipk je nameščenih na konzoli levo od vozniškega sedeža – ta ponuja tudi zelo veliko vzdolžnega pomika, tako da si bo vsak voznik lahko zelo dobro nastavil svoj položaj za volanom, k temu pa moramo dodati še dobro preglednost. To zagotavljajo ogledala z zelo dobrim širokokotnim ogledalom, ki skoraj povsem izniči bočni mrtvi kot, pri vzvratni vožnji pa pomaga še kamera na zadku. Ogledala so sicer nameščena nekoliko visoko in med vožnjo dokaj močno vibrirajo, a se vseeno odkupijo z resnično velikim vidnim poljem.

Dobre vozne lastnosti

Zahvaljujoč dobro nastavljivemu sedežu in volanu ter dobri vidljivosti, je vožnja za voznika neutrujajoča. Pohvaliti velja tudi vozne lastnosti, saj je krmiljenje zelo natančno, le večje kolesnice zahtevajo nekaj korekcije z volanom. Prav tako dobro je nastavljeno vzmetenje, ki odlično požira neravnine na cesti, ne da bi pri tem prihajalo do motečega zibanja. Ko vzmetenju in krmiljenju dodamo še izvrsten pogonski agregat, ki ponuja zadostno mero moči, ter natančen in zelo hiter avtomatiziran menjalnik, je več kot očitno, da po tehnološki plati Scania prav nič ne zaostaja za konkurenco. Ostane ji le še boj s predsodki azijske proizvodnje, pri čemer pa lahko s primerno ceno in opcijsko triletno garancijo ponudi še dodaten argument v svojo korist.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Mercedes-Benz Toursimo 25 let in 30.000 prodanih

Pred 25. leti je bil predstavljen visokopodni turistični model Tourismo, ravno ob tej obletnici pa so pri Mercedesu stranki predali...

K&B SI
Novice
Novice Zgodovina Največji kamion na svetu

Renault Trucks bo na letošnjih Dnevih evropske dediščine (European Heritage Days) predstavil svoj legendarni Berliet T100, znan tudi kot...

K&B SI
Novice
Novice Motor Nova izvedba moči 540 KM

Scania dodaja v ponudbo novo 'top' izvedbo 13-litrskega motorja z največjo močjo 540 KM.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...