Mednarodni križanec
Mednarodni križanec
  21.10.2017  |  00:35
Čas branja: 3 min
Pri Scanii z modelom Touring vse bolj agresivno vstopajo na evropski trg – kombinacija švedske tehnologije in cenejše proizvodnje na Vzhodu naj bi poskrbela za dobro razmerje med kakovostjo in ceno.

Po prekinitvi tesnejšega sodelovanja s španskim Irizarjem na področju visokopodnih turističnih avtobusov so se Švedi za novo partnerstvo obrnili daleč proti Vzhodu. Sodelovanje pri razvoju in proizvodnji modela Touring so namreč sklenili z največjim kitajskim izvoznikom avtobusov – Higerjem. Higer je najhitreje rastoči kitajski proizvajalec avtobusov, sodi med 500 najpomembnejših kitajskih znamk, svoje izdelke pa ponujajo v več kot 100 državah po vsem svetu.

Izgled pritegne pozornost

Pri oblikovanju zunanjosti je oblikovalcem delo uspelo več kot odlično – kockasto zasnovo avtobusa so uspeli narediti zelo atraktivno, tako da si Scania z izgledom zagotovo nabira simpatije. Črna linija se začenja pri prednjem odbijaču in nato poteka prek maske in steklenih površin do zadka avtobusa. Na boku dinamiko poudarjajo koničasto oblikovani blatniki, na zadku pa strešni usmerjevalec zraka z integrirano kamero. Celotno podobo dopolnjujejo še žarometi – sprednji s kombinacijo ksenonskega glavnega žarometa in dnevnih LED-luči, medtem ko veliki zadnji žarometi svetijo v celoti s pomočjo LED-diod.

Čeprav je Touring svojo premiero doživel že pred osmimi leti – oktobra 2009 na salonu Busworld –, pa je njegova oblika še vedno sveža in ne kaže nikakršnih znakov staranja.

Švedska tehnologija

Ko govorimo o modelu Touring, je zelo pomemben podatek, da podvozje in pogonski sklop prihajata s Švedske – to je garancija za tehnološko dovršene in zanesljive komponente. Prednja os ponuja posamično vpetje, 13-litrski šestvaljni motor DC13 je opremljen z vbrizgom goriva prek skupnega voda in je v preizkušenem avtobusu razvajal z največjo močjo 410 KM. Iz Scanie pa prav tako prihajata retarder in avtomatiziran menjalnik. Pri slednjem gre za izdelek Opticruise z osmimi prestavnimi razmerji, kar je zagotovo bolj primerno za turistični avtobus kot 12-stopenjski menjalniki, ki jih ponujajo nekateri konkurenti na trgu.

Notranjost po ­evropskem okusu

Če stopite v avtobus azijskega porekla, bo verjetno vaš nos takoj zaznal neprijeten vonj plastičnih materialov, ki so uporabljeni v notranjosti. No, pri Scanii Touring tega ne boste zaznali, kar potrjuje, da so uporabljene umetne mase kakovostne, to pa je občutiti tudi na otip. Na sploh je notranjost izdelana povsem po evropskem okusu, kjer ima seveda Scania z avtobusom tudi največje apetite. Pri tem moramo priznati, da je kakovost izdelave močno napredovala – pred slabimi desetimi leti je bilo mogoče videti še veliko nenatančnih spojev in površno končno obdelavo – tega danes ni več.

Touring je na voljo v dvo- in triosni izvedbi, mi smo vozili krajšo 12,09-metrsko, ki lahko v kombinaciji s toaleto in kuhinjo pri drugih vratih sprejme 49 potnikov. Medtem ko je voznikov sedež oblečen v usnje, je pri potniških več opcij – testni avtobus je bil opremljen s sedeži proizvajalca Kiel, z naklonom naslona in bočnim pomikom v koridor.

Razsvetljava notranjosti je izdelana s pomočjo LED-diod, ki so vgrajene v strešne panele in ponujajo prijetno, za potnike nemotečo osvetlitev, nad sedeži so nameščeni klasični servisni moduli s prezračevalnimi režami in bralnimi LED-lučkami. Avdio-video sistem zajema dva LCD-zaslona – tisti spredaj meri v diagonalo 17 palcev, pri drugih vratih pa je nameščen nekoliko manjši – diagonale 15 palcev.

Dobra preglednost

Voznikov delovni prostor je izdelan v prijetni dvobarvni kombinaciji – svetlejša siva za spodnji del armature in temnejša za zgornji del. Volanski obroč, merilniki in stikala prihajajo iz Scanie – to zopet zagotavlja kakovostne materiale, zelo dobro nastavljiv volanski obroč – tako po višini kot naklonu – in pa pregledne merilnike z velikim osrednjim barvnim LCD-zaslonom, katerega menije voznik upravlja s pomočjo tipk na volanu.

Večina tipk je nameščenih na konzoli levo od vozniškega sedeža – ta ponuja tudi zelo veliko vzdolžnega pomika, tako da si bo vsak voznik lahko zelo dobro nastavil svoj položaj za volanom, k temu pa moramo dodati še dobro preglednost. To zagotavljajo ogledala z zelo dobrim širokokotnim ogledalom, ki skoraj povsem izniči bočni mrtvi kot, pri vzvratni vožnji pa pomaga še kamera na zadku. Ogledala so sicer nameščena nekoliko visoko in med vožnjo dokaj močno vibrirajo, a se vseeno odkupijo z resnično velikim vidnim poljem.

Dobre vozne lastnosti

Zahvaljujoč dobro nastavljivemu sedežu in volanu ter dobri vidljivosti, je vožnja za voznika neutrujajoča. Pohvaliti velja tudi vozne lastnosti, saj je krmiljenje zelo natančno, le večje kolesnice zahtevajo nekaj korekcije z volanom. Prav tako dobro je nastavljeno vzmetenje, ki odlično požira neravnine na cesti, ne da bi pri tem prihajalo do motečega zibanja. Ko vzmetenju in krmiljenju dodamo še izvrsten pogonski agregat, ki ponuja zadostno mero moči, ter natančen in zelo hiter avtomatiziran menjalnik, je več kot očitno, da po tehnološki plati Scania prav nič ne zaostaja za konkurenco. Ostane ji le še boj s predsodki azijske proizvodnje, pri čemer pa lahko s primerno ceno in opcijsko triletno garancijo ponudi še dodaten argument v svojo korist.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Elektrika CF Electric za Manders Transport

Potem ko je bil decembra predan v uporabo DAF CF Electric nizozemski trgovski verigi Jumbo, je v teh dneh enega prevzelo tudi transportno...

K&B SI
Novice
Novice Parkirišča 1.100 novih parkirišč v Avstriji

Medtem ko se vsa Evropa sooča s pomankanjem parkirnih mest za tovorna vozila, iz Avstrije prihaja vzpodbudna vest – v letih 2019 in 2020...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevozi Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

K&B SI
Novice
Novice Predstavitev Slovenska premiera Actrosa

V Ljubljani je potekala premiera prenovljenega Mercedesovega Actrosa, ki bo na slovenske ceste sicer zapeljal v mesecu juniju.

K&B SI
Novice
Novice Migranti Še en zid v Calaisu

Potem, ko je bil zgrajen zid med avtocesto in nekdanjim migrantskim taboriščem imenovanim 'džungla', se sedaj gradi še zid okoli...

K&B SI
Novice
Novice Zakonodaja Kazen za izklop zavorne asistence

Nemško ministrstvo za promet napoveduje spremembo zakonodaje, ki bo omogočala kaznovanje voznikov, ki izklopijo zavorno asistenco.

K&B SI
Novice
Novice Hödlmayr z visoko kakovostjo kleparstva in lakiranja

Tehniki podjetja Hödlmayr International zagotavljajo visoke standarde kakovosti v lastnih avtomobilskih logističnih centrih po vsej...

K&B SI
Novice
Novice Lepotice se vozijo s Setro

30 tekmovalk na izboru za Miss Francije 2019 se je prevažalo z luksuzno opremljeno Sestro S 516 HDH.