Hibrid, ki se izplača
Hibrid, ki se izplača
  22.10.2017  |  21:04
Čas branja: 2 min
Mercedes vstopa na trg mestnih avtobusov s hibridnim modelom, katerega finančna kalkulacija se za prevoznika izide s pozitivnim rezultatom, investicija pa se povrne v štirih letih.

Po oceni vodilnega evropskega proizvajalca avtobusov, ki v letošnjem prvem polletju beleži petodstotno rast prodaje, še ni nastopil pravi trenutek za začetek serijske proizvodnje povsem električnih mestnih avtobusov – ti so napovedani za prihodnje leto. Zato na trg pošiljajo hibridno izvedbo, ki zaradi mnogo manjše razlike v ceni prinaša hitrejšo amortizacijo, zaradi česar se investicija v nakup avtobusa hitreje povrne.

Elektromotor v pomoč dizlu

Pri Mercedesu poudarjajo, da hibridna izvedba ni nikakršna vmesna rešitev pri prehodu na povsem električne avtobuse, temveč prej izpopolnjena izvedba dizelske z maksimalno učinkovitostjo. Gre torej za povsem samostojen produkt, s svojo filozofijo, predvsem pa ekonomsko upravičeno investicijo, česar za električne avtobuse danes še ne moremo reči.

V osnovi tako govorimo o klasičnem nizkopodnem Citaru z dizelskim motorjem, kateremu je med motorjem in menjalnikom dodan elektromotor moči 14 kW (220 Nm navora). Ta prihaja iz Mercedesovega osebnega programa, kjer v razredu S služi kot zaganjač.

Že iz same moči elektromotorja lahko hitro sklepamo, da ni namenjen samostojnemu premikanju avtobusa, temveč je le dodatna pomoč, takrat ko so zahteve po moči največje – tu je govora predvsem o speljevanju z mesta in pri vožnji v klanec. Ker njegov namen ni povečati največjo moč, temveč zgolj pomoč dizelskemu motorju, ostajajo podatki o največji moči avtobusa nespremenjeni. Tovrstna zasnova pogona naj bi prispevala k za 8,5 odstotka manjši porabi dizelskega goriva.

Superkondenzatorji hranijo elektriko

Elektrika, potrebna za pogon elektromotorja, se proizvaja med vožnjo – v fazi zaviranja namreč motor služi kot generator. Proizvedena elektrika se hrani v superkondenzatorjih, ti niso občutljivi na špice moči, nudijo dolgo življenjsko dobo in se zelo hitro napolnijo. Že eno samo zaviranje iz hitrosti 50 km/h do popolne zaustavitve je namreč dovolj, da se superkondenzatorji popolnoma napolnijo.

Dva modula superkondenzatorjev s skupno kapaciteto 2 Ah sta nameščena na strehi avtobusa povsem na zadnjem delu. Pred zunanjimi vplivi sta zaščitena z aluminijastim pokrovom, sama namestitev na streho pa s pomočjo vetra zagotavlja tudi potrebno hlajenje med vožnjo.

Le 156 kg težji

Ena od novosti pri hibridnem Citaru je tudi elektrohidravlično krmiljenje, imenovano Intelligent eco steering. Za razliko od klasičnega servo krmiljenja s hidravlično črpalko, kjer črpalka deluje ves čas vožnje, se pri elektrohidravličnem sistemu vključi le takrat, ko voznik dejansko vrti volan. Ta sistem, sicer kot opcija, prihaja tudi v ostale mestne avtobuse.

Ker gre pri hibridni tehnologiji pogona, ki jo je uporabil Mercedes, le za minimalne spremembe v primerjavi s klasičnim avtobusom, je njegova zasnova praktično nespremenjena – potniški prostor ostaja neokrnjen, povečanje mase avtobusa pa so uspeli ohraniti pri minimalnih 156 kilogramih, kar pomeni, da tudi njegova potniška kapaciteta ostaja skoraj nespremenjena – pri solo izvedbi do 105 potnikov in pri zglobni do 159 potnikov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Elektrika CF Electric za Manders Transport

Potem ko je bil decembra predan v uporabo DAF CF Electric nizozemski trgovski verigi Jumbo, je v teh dneh enega prevzelo tudi transportno...

K&B SI
Novice
Novice Parkirišča 1.100 novih parkirišč v Avstriji

Medtem ko se vsa Evropa sooča s pomankanjem parkirnih mest za tovorna vozila, iz Avstrije prihaja vzpodbudna vest – v letih 2019 in 2020...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevozi Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

K&B SI
Novice
Novice Predstavitev Slovenska premiera Actrosa

V Ljubljani je potekala premiera prenovljenega Mercedesovega Actrosa, ki bo na slovenske ceste sicer zapeljal v mesecu juniju.

K&B SI
Novice
Novice Migranti Še en zid v Calaisu

Potem, ko je bil zgrajen zid med avtocesto in nekdanjim migrantskim taboriščem imenovanim 'džungla', se sedaj gradi še zid okoli...

K&B SI
Novice
Novice Zakonodaja Kazen za izklop zavorne asistence

Nemško ministrstvo za promet napoveduje spremembo zakonodaje, ki bo omogočala kaznovanje voznikov, ki izklopijo zavorno asistenco.

K&B SI
Novice
Novice Hödlmayr z visoko kakovostjo kleparstva in lakiranja

Tehniki podjetja Hödlmayr International zagotavljajo visoke standarde kakovosti v lastnih avtomobilskih logističnih centrih po vsej...

K&B SI
Novice
Novice Lepotice se vozijo s Setro

30 tekmovalk na izboru za Miss Francije 2019 se je prevažalo z luksuzno opremljeno Sestro S 516 HDH.