Spektakularni rojstni dan modrega slona
Spektakularni rojstni dan modrega slona
  22.10.2017  |  21:15
Čas branja: 5 min
Schmitz Cargobull je na praznovanju 125. obletnice poslovanja zbral več kot 2.500 gostov, ki so lahko pridobili vpogled v zgodovinski razvoj podjetja, tehnični razvoj izdelkov, trenutno ponudbo izdelkov in v storitev ter vizijo za prihodnji razvoj.

Na osrednji proslavi 125. obletnice podjetja Schmitz Cargobull, ki je potekala 13. in 14. septembra v tovarni v Altenbergu, mestu, v katerem je leta 1892 kovač Heinrich Schmitz začel zanimivo poslovno zgodbo, se je zbralo več kot 2.500 gostov iz vse Evrope in širše. Tukaj so bili številni poslovni partnerji – kupci in dobavitelji, zaposleni v prodajni mreži in servisni partnerji, predstavniki trgovskih združenj, socialnih in političnih organizacij, medijev itn. Na zelo vsebinskih tematskih predstavitvah in obhodih posameznih delov tovarne ste lahko dobili odličen vpogled v trenutno paleto izdelkov, tehničnih rešitev in servisnih storitev, pa tudi proizvodnih tehnologij in možnosti Schmitz Cargobulla. Razstavljeni tovornjaki »starodobniki« iz druge polovice prejšnjega stoletja, ki imajo ali vlečejo Schmitzeve nadgradnje in prikolice, so obiskovalcem ponudil vpogled v preteklost, na nekatere zelo zanimive in za svoj čas zelo napredne tehnične rešitve. Po preteklosti in sedanjosti so gostitelji predstavili njihove vizije prihodnjega razvoja prometne industrije, vključno podjetja Schmitz Cargobull.

Ob koncu dneva se je odvil še odličen zabavni program v kombinaciji z odlomki iz zgodovinskih portretov podjetij in govorov članov družinskega sveta – Andreasa Schmitza, ki je obenem tudi glavni izvršni direktor podjetja Schmitz Cargobull, Bernharda Schmitza in Dirka Hoffmanna, direktorja prodaje Borisa Billicha; tako je bila zaključena ta velika slovesnost dragocenega jubileja. Opozoriti je treba, da to ni bil konec praznovanja – lokalna praznovanja in srečanja z zvestimi kupci ter drugimi poslovnimi partnerji so se nadaljevala po Evropi.

Od vaške kovačnice do vodilnega evropskega proizvajalca prikolic

Davnega leta 1892 je Heinrich Schmitz odprl kovaško delavnico v mestu Altenberge, v bližini mesta Münster, ki se je skozi 125 let predanega dela štirih generacij te družine razvila v enega največjih in najpomembnejših evropskih proizvajalcev nadgradenj in prikolic. Sprva je bilo težišče delovanja na podkovanju konj in izdelovanju ter popravilu različnega kmetijskega orodja in strojev. Razvoj motorizacije v Nemčiji je odprl nove razvojne možnosti in družba je leta 1932 pod novim imenom Heinrich Schmitz Maschinen-und Fahrzeugbau začela proizvodnjo nadgradenj za tovornjake in prikolice. V tistem času je bilo število zaposlenih okoli 75. Vodstvo družbe sta leta 1943 prevzela dva najstarejša sina ustanovitelja, Jožef in Avgust Schmitz. Od leta 1948 so delovali pod imenom Schmitz-Anhänger Fahrzeugbaugesellschaft ter v 50. in 60. letih nadaljevali močno širitev na nemškem trgu, zahvaljujoč predvsem širokemu proizvodnemu programu in mnogim naprednim tehničnim rešitvam ter patentom, kot je krmiljenje zadnje osi na triosni prikolici. S klasičnimi prikolicami in polprikolicami s ponjavami je Schmitz takrat proizvajal tudi hladilnike in prekucnike ter cisterne za različne namene. Začel je izvažati in poslovni kazalniki za leto 1961 omenjajo 300 proizvedenih prikolic s 300 zaposlenimi in ustvarjene prihodke v višini 10 milijonov tedanjih nemških mark. Kar se tiče zmogljivosti, je tovarna v Altenbergeu že pokala po šivih, ko je bila leta 1967 odprta nova tovarna v Berlinu in leta 1969 v Vrednu. Tretja generacija družine oziroma dr. Heinz Schmitz in Peter Schmitz sta prevzela krmilo družbe v zgodnjih 70. letih, Bernd Hoffmann pa se jima je pridružil leta 1974. Ta leta so bili realizirani veliki posli na trgih držav proizvajalk nafte, in sicer od Libije do Iraka. Schmitz-Anhänger je številko 500 zaposlenih presegel leta 1977, leta 1986 pa jih je bilo že več kot 1.000 in v letu 1992 več kot 2.000. Med letoma 1970 in 1990 so prihodki zrasli za desetkrat, na več kot 250 milijonov nemških mark, kar je družbo že takrat pripeljalo na vodilni položaj v tej panogi v Nemčiji. Poslovne razmere so se dramatično spremenile s prenehanjem poslovanja za naftno industrijo v Afriki in na Bližnjem vzhodu, z združitvijo Nemčije leta 1990 in odprtjem enotnega evropskega trga leta 1993. Takrat se je zgodil premik v poslovni politiki in osredotočenosti na razvoj ter kar najučinkovitejšo proizvodnjo ravno tistih nadgradenj in vozil, ki so bila še vedno aktualna. Roki za proizvodnjo enega priklopnika so bili skrajšani s petih tednov na pet dni in število delovnih ur s 190 na 35, kar je najbolje razvidno iz izboljšane produktivnosti. To je vodilo v povečano proizvodnjo v poslovnem letu 1992/93 na 5.100 enot, v poslovnem letu 1998/99 pa že na 17.000 enot. Prihodki so dosegli skoraj milijardo mark. Konec leta 1998 je družba dobila zdajšnje ime – Schmitz Cargobull AG. Lastništvo delnic je bilo v enakih deležih razdeljeno med tri družine – Petra Schmitza, dr. Heinza Schmitza in Bernda Hoffmanna. Podjetje so vodili, vključno z dolgoletnim menedžerjem Ulrichom Schumerjem, vse do leta 2016, ko je vajeti prevzel zdajšnji predsednik uprave in izvršni direktor Andreas Schmitz, ki bo kmalu predstavljal Strategijo 2025, ki utira pot za nadaljnji razvoj družbe v obdobju digitalizacije in globalizacije.

Danes ima Schmitz Cargobull proizvodnjo, organizirano v šestih tovarnah v Nemčiji in po eno v Španiji, Litvi, Rusiji, Turčiji in na Kitajskem. Skupno zaposluje približno 5.700 delavcev. Poslovno leto 2016/17 so sklenili s 57.000 proizvedenih prikolic.

Pogled v prihodnost – projekt TRANSFORMERS

Schmitz Cargobull skupaj s še 12 partnerji iz industrije gospodarskih vozil in sestavnih delov, logistike ter proizvodnega sektorja, med katerimi je več znanstveno-raziskovalnih institucij, sodeluje v projektu TRANSFORMERS, katerega namen je prispevati k 25-odstotnemu zmanjšanju emisij CO2 na tonski kilometer v cestnem prevozu blaga. Projekt temelji na treh realno izvedljivih prilagoditvah sodobne polprikolice – aerodinamični optimizaciji, hibridizaciji in prilagoditvi naložitve kapacitet karakteristikam tovora.

Schmitz Cargobull je za namen izvajanja študije naredil eno polprikolico, zasnovano na modelu S.CS, ki je bila uspešno homologirana in ki je opravila obsežna testiranja v realnih pogojih vsakodnevne uporabe.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Mercedes-Benz Toursimo 25 let in 30.000 prodanih

Pred 25. leti je bil predstavljen visokopodni turistični model Tourismo, ravno ob tej obletnici pa so pri Mercedesu stranki predali...

K&B SI
Novice
Novice Zgodovina Največji kamion na svetu

Renault Trucks bo na letošnjih Dnevih evropske dediščine (European Heritage Days) predstavil svoj legendarni Berliet T100, znan tudi kot...

K&B SI
Novice
Novice Motor Nova izvedba moči 540 KM

Scania dodaja v ponudbo novo 'top' izvedbo 13-litrskega motorja z največjo močjo 540 KM.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...