Spektakularni rojstni dan modrega slona
Spektakularni rojstni dan modrega slona
  22.10.2017  |  21:15
Čas branja: 5 min
Schmitz Cargobull je na praznovanju 125. obletnice poslovanja zbral več kot 2.500 gostov, ki so lahko pridobili vpogled v zgodovinski razvoj podjetja, tehnični razvoj izdelkov, trenutno ponudbo izdelkov in v storitev ter vizijo za prihodnji razvoj.

Na osrednji proslavi 125. obletnice podjetja Schmitz Cargobull, ki je potekala 13. in 14. septembra v tovarni v Altenbergu, mestu, v katerem je leta 1892 kovač Heinrich Schmitz začel zanimivo poslovno zgodbo, se je zbralo več kot 2.500 gostov iz vse Evrope in širše. Tukaj so bili številni poslovni partnerji – kupci in dobavitelji, zaposleni v prodajni mreži in servisni partnerji, predstavniki trgovskih združenj, socialnih in političnih organizacij, medijev itn. Na zelo vsebinskih tematskih predstavitvah in obhodih posameznih delov tovarne ste lahko dobili odličen vpogled v trenutno paleto izdelkov, tehničnih rešitev in servisnih storitev, pa tudi proizvodnih tehnologij in možnosti Schmitz Cargobulla. Razstavljeni tovornjaki »starodobniki« iz druge polovice prejšnjega stoletja, ki imajo ali vlečejo Schmitzeve nadgradnje in prikolice, so obiskovalcem ponudil vpogled v preteklost, na nekatere zelo zanimive in za svoj čas zelo napredne tehnične rešitve. Po preteklosti in sedanjosti so gostitelji predstavili njihove vizije prihodnjega razvoja prometne industrije, vključno podjetja Schmitz Cargobull.

Ob koncu dneva se je odvil še odličen zabavni program v kombinaciji z odlomki iz zgodovinskih portretov podjetij in govorov članov družinskega sveta – Andreasa Schmitza, ki je obenem tudi glavni izvršni direktor podjetja Schmitz Cargobull, Bernharda Schmitza in Dirka Hoffmanna, direktorja prodaje Borisa Billicha; tako je bila zaključena ta velika slovesnost dragocenega jubileja. Opozoriti je treba, da to ni bil konec praznovanja – lokalna praznovanja in srečanja z zvestimi kupci ter drugimi poslovnimi partnerji so se nadaljevala po Evropi.

Od vaške kovačnice do vodilnega evropskega proizvajalca prikolic

Davnega leta 1892 je Heinrich Schmitz odprl kovaško delavnico v mestu Altenberge, v bližini mesta Münster, ki se je skozi 125 let predanega dela štirih generacij te družine razvila v enega največjih in najpomembnejših evropskih proizvajalcev nadgradenj in prikolic. Sprva je bilo težišče delovanja na podkovanju konj in izdelovanju ter popravilu različnega kmetijskega orodja in strojev. Razvoj motorizacije v Nemčiji je odprl nove razvojne možnosti in družba je leta 1932 pod novim imenom Heinrich Schmitz Maschinen-und Fahrzeugbau začela proizvodnjo nadgradenj za tovornjake in prikolice. V tistem času je bilo število zaposlenih okoli 75. Vodstvo družbe sta leta 1943 prevzela dva najstarejša sina ustanovitelja, Jožef in Avgust Schmitz. Od leta 1948 so delovali pod imenom Schmitz-Anhänger Fahrzeugbaugesellschaft ter v 50. in 60. letih nadaljevali močno širitev na nemškem trgu, zahvaljujoč predvsem širokemu proizvodnemu programu in mnogim naprednim tehničnim rešitvam ter patentom, kot je krmiljenje zadnje osi na triosni prikolici. S klasičnimi prikolicami in polprikolicami s ponjavami je Schmitz takrat proizvajal tudi hladilnike in prekucnike ter cisterne za različne namene. Začel je izvažati in poslovni kazalniki za leto 1961 omenjajo 300 proizvedenih prikolic s 300 zaposlenimi in ustvarjene prihodke v višini 10 milijonov tedanjih nemških mark. Kar se tiče zmogljivosti, je tovarna v Altenbergeu že pokala po šivih, ko je bila leta 1967 odprta nova tovarna v Berlinu in leta 1969 v Vrednu. Tretja generacija družine oziroma dr. Heinz Schmitz in Peter Schmitz sta prevzela krmilo družbe v zgodnjih 70. letih, Bernd Hoffmann pa se jima je pridružil leta 1974. Ta leta so bili realizirani veliki posli na trgih držav proizvajalk nafte, in sicer od Libije do Iraka. Schmitz-Anhänger je številko 500 zaposlenih presegel leta 1977, leta 1986 pa jih je bilo že več kot 1.000 in v letu 1992 več kot 2.000. Med letoma 1970 in 1990 so prihodki zrasli za desetkrat, na več kot 250 milijonov nemških mark, kar je družbo že takrat pripeljalo na vodilni položaj v tej panogi v Nemčiji. Poslovne razmere so se dramatično spremenile s prenehanjem poslovanja za naftno industrijo v Afriki in na Bližnjem vzhodu, z združitvijo Nemčije leta 1990 in odprtjem enotnega evropskega trga leta 1993. Takrat se je zgodil premik v poslovni politiki in osredotočenosti na razvoj ter kar najučinkovitejšo proizvodnjo ravno tistih nadgradenj in vozil, ki so bila še vedno aktualna. Roki za proizvodnjo enega priklopnika so bili skrajšani s petih tednov na pet dni in število delovnih ur s 190 na 35, kar je najbolje razvidno iz izboljšane produktivnosti. To je vodilo v povečano proizvodnjo v poslovnem letu 1992/93 na 5.100 enot, v poslovnem letu 1998/99 pa že na 17.000 enot. Prihodki so dosegli skoraj milijardo mark. Konec leta 1998 je družba dobila zdajšnje ime – Schmitz Cargobull AG. Lastništvo delnic je bilo v enakih deležih razdeljeno med tri družine – Petra Schmitza, dr. Heinza Schmitza in Bernda Hoffmanna. Podjetje so vodili, vključno z dolgoletnim menedžerjem Ulrichom Schumerjem, vse do leta 2016, ko je vajeti prevzel zdajšnji predsednik uprave in izvršni direktor Andreas Schmitz, ki bo kmalu predstavljal Strategijo 2025, ki utira pot za nadaljnji razvoj družbe v obdobju digitalizacije in globalizacije.

Danes ima Schmitz Cargobull proizvodnjo, organizirano v šestih tovarnah v Nemčiji in po eno v Španiji, Litvi, Rusiji, Turčiji in na Kitajskem. Skupno zaposluje približno 5.700 delavcev. Poslovno leto 2016/17 so sklenili s 57.000 proizvedenih prikolic.

Pogled v prihodnost – projekt TRANSFORMERS

Schmitz Cargobull skupaj s še 12 partnerji iz industrije gospodarskih vozil in sestavnih delov, logistike ter proizvodnega sektorja, med katerimi je več znanstveno-raziskovalnih institucij, sodeluje v projektu TRANSFORMERS, katerega namen je prispevati k 25-odstotnemu zmanjšanju emisij CO2 na tonski kilometer v cestnem prevozu blaga. Projekt temelji na treh realno izvedljivih prilagoditvah sodobne polprikolice – aerodinamični optimizaciji, hibridizaciji in prilagoditvi naložitve kapacitet karakteristikam tovora.

Schmitz Cargobull je za namen izvajanja študije naredil eno polprikolico, zasnovano na modelu S.CS, ki je bila uspešno homologirana in ki je opravila obsežna testiranja v realnih pogojih vsakodnevne uporabe.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Prevzem Prvi serijski eCitaro

Nemško mesto Hamburg je prejelo prvi serijsko izdelani električni mestni avtobus Mercedes eCitaro.

K&B SI
Novice
Novice Nova vozila Policija prevzela 12 Jumperjev

Ministrstvo za notranje zadeve Republike Slovenije je na podlagi javnega razpisa za nabavo motornih vozil včeraj prevzelo 12 vozil...

K&B SI
Novice
Novice Tekmovanje Scania Driver Competitions

Scania organizira natečaj za voznike tovornjakov Scania Driver Competitions.

K&B SI
Novice
Novice Napoved Nikola prihaja v Evropo

Na podlagi velikega povpraševanja je ameriški Nikola Motor Company napovedal evropsko različico tovornjaka s pogonom na vodik - Nikola...

K&B SI
Novice
Novice Varnost Volvo Trucks nadaljuje s projektom »Ustavi. Poglej. Pojdi.«

Volvo Trucks nadaljuje projekt »Ustavi. Poglej. Pojdi.«, ki je namenjen izobraževanju otrok drugih razredov osnovnih šol. Tokrat so se...

K&B SI
Novice
Novice Elektrika Prvi električni dvonadstropni cabrio bus

Londonsko podjetje RATP je v svojo floto dodalo prvi električni dvonadstropni cabrio avtobus.

K&B SI
Novice
Novice Otvoritev Prvi Ford Trucks center v Sloveniji

V četrtek, 25.10.2018, je bila svečana otvoritev prodajno-servisnega centra Ford Trucks na Celovški cesti 492 v Ljubljani.

K&B SI
Novice
Novice Plin Iveco Crossway NP

Iveco je na sejmu Autocar Expo v Lyonu predstavil novo različico linijskega avtobusa Crossway s pogonom na stisnjen zemeljski plin CNG.