Stoletje izkušenj
Stoletje izkušenj
  28.12.2017  |  20:14
Čas branja: 3 min
Več kot sto let je pri Renaultu dolga zgodovina programa lahkih dostavnih vozil. Danes obvladujejo 24 odstotkov svetovnega trga in so vodilna znamka v Evropi.

Renault je ob tem pripravil predstavitev pomembnejših vozil iz svoje bogate zgodovine, ki so zaznamovala tako evropske kot tudi naše domače ceste, za piko na i pa smo večino izmed njih lahko tudi sami zapeljali po cestah v okolici Pariza.

Type C – mlekar

Zgodba se je začela leta 1900, skoraj istočasno z začetkom izdelave osebnih vozil. Renault je prepoznal potrebo trga, kjer so servisne službe in obrtniki potrebovali manjša vozila za prevoz orodja ali svojih izdelkov. Nastalo je prvo komercialo vozilo z motorjem z notranjim izgorevanjem – model Type C. Vozilo z odprto kabino in lesenim zaprtim tovornim prostorom se je ponašalo z nosilnostjo 250 kilogramov, poganjal pa ga je motor največje moči 3,5 KM. Ker je bil Type C izredno priljubljen pri dostavljalcih mleka, se ga je prijel vzdevek »Milkman« oz. mlekar.

1.000 kg – kombi

Obdobje po koncu druge svetovne vojne je zaznamovalo veliko pomanjkanje surovin. Francoska vlada je Renaultu dovolila proizvodnjo treh modelov, med katerimi je bilo tudi dostavno vozilo v segmentu med 1.000 in 1.400 kg nosilnosti. Čeprav se je model, predstavljen leta 1945, uradno imenoval Renault Fourgon Type 206 C1, so ga ljudje ljubkovalno klicali kar »1.000 kg«. Ko se je sčasoma izkazal kot zelo vzdržljiv kombi, ki ga je mogoče tudi pogosto brez posledic preobremeniti, se ga je kasneje prijel nov vzdevek »Goljat«. Njegova zasnova je bila zelo preprosta; s kratko medosno razdaljo in dolžino le 4,5 metra je ponujal izvrstne manevrirne sposobnosti, poganjal pa ga je 2,3-litrski vrstni štirivaljnik moči 48 KM. Menjalnik je nudil tri prestavna razmerja in ni bil sinhroniziran. Leta 1959 ga je nadomestil Estafette. Kombi, zahvaljujoč nizki lastni masi, preseneča z voznimi lastnostmi, saj ga je brez težav mogoče pognati tja do 80 km/h, ko občutek za volanom postane rahlo neprijeten. Nesinhroniziran menjalnik se izkaže kot muhast, kolegu Emilu je uspelo osvojiti prestavljanje v nižje prestave, meni v višje. Za današnje razmere je zelo problematična preglednost, miniaturna ogledala ob gostoti prometa v okolici Pariza se zdijo le za okras. Motor med voznikovim in sovoznikovim sedežem pa tudi ni povsem zatesnjen, zato je priporočljivo imeti ves čas malce priprta okna, da v vozilo prihaja svež zrak.

Estafette

Renaultovo prvo vozilo s pogonom na prednji par koles je bil kombi Estafette, predstavljen septembra leta 1959. Zasnova vozila je bila optimizirana za prevoz tovora – posamično vpeta kolesa in raven pod v tovornem delu. Estafette je ohranil majhen obračalni krog svojega predhodnika, dodal pa je novost – drsna vrata na boku, ki so še danes eden osnovnih elementov dostavnikov, ter številne izvedenke od furgona do šasije, minibusa in izvedbe s povišano streho. Čeprav je bil sprva opremljen z dokaj šibkim 845-kubičnim motorjem, ki ga je kasneje zamenjal 1,3-litrski bencinski, ki je razvil 43 KM in je s pomočjo štiristopenjskega menjalnika že omogočal hitrost več kot 100 km/h, je bil izredno priljubljen, tako da so jih izdelali več kot pol milijona. Leta 1980 ga je nadomestil mnogo prostornejši Trafic. V primerjavi s povojnim modelom je pri modelu Estafette opazen ogromen napredek. Kljub obrnjeni prestavni shemi ponudi menjalnik izredno natančnost in lahkotnost prestavljanja. Preglednost je tu že mnogo boljša, tudi uboje med vožnjo je kljub majhnim kolesom občutno večje, le tisti višjerasli vozniki so za volanom zelo na tesno.

Colorale pick-up

Leta 1950 je Renault predstavil prvo SUV-vozilo – vozilo se je ponašalo s povečano oddaljenostjo od tal in možnostjo prevoza do osem oseb ali za različne vrste tovora, kar še posebej velja za pick-up izvedbo. Namenjen je bil predvsem za izvoz na trge z vročimi klimatskimi pogoji, zato je kasneje prejel tudi štirikolesni pogon. Od leta 1952 ga je poganjal najzmogljivejši Renaultov motor iz Frégate – 2,1-litrski štirivaljnik moči 58 KM. Nosilnost pick-upa je znašala 800 kilogramov, med njegove posebnosti pa sodi še ročica menjalnika na volanskem drogu. Pri Coloralu se ne moremo znebiti ameriškega pridiha, ki ga daje pick-up s svojim videzom, k temu doda svoje tudi 2,1-litrski motor z dokaj globokim zvokom, ki že malce spominja na tiste z V-postavitvijo valjev. Prestavna ročica na volanskem drogu logično zahteva nekaj vaje, a so njeni gibi povsem lahkotni.

R4 Fourgonette

Renault 4 je z več kot osem milijoni izdelanih primerkov eden najuspešnejših modelov v avtomobilizmu in ne potrebuje posebne predstavitve. Izdelovali so ga 33 let, zadnji primerek priljubljene katrce pa je bil izdelan leta 1994 v Novem mestu. Njegova tovorna različica, predstavljena leta 1961, je nosila ime Fourgonette. S preprosto zasnovo in prostornim zadkom je osvojil praktično vse, od pošte do obrtnikov in kmetov. Nosilnost vozila je znašala 300 kilogramov, tovorni prostor pa je sprejel skoraj 2 m3 tovora in imel eno posebnost – zadnji del streh je bilo moč odpreti in tako prevažati dolge predmete, če verjamete Renaultovem oglasu iz tistega časa, tudi žirafo. Sprva 747-kubični motor moči 27 KM, je kasneje zamenjal zmogljivejši 1,1-litrski štirivaljnik. Tovorno različico »katrce« je nasledil Express, ki je temeljil na modelu R5, aktualni naslednik pa je Kangoo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Elektrika CF Electric za Manders Transport

Potem ko je bil decembra predan v uporabo DAF CF Electric nizozemski trgovski verigi Jumbo, je v teh dneh enega prevzelo tudi transportno...

K&B SI
Novice
Novice Parkirišča 1.100 novih parkirišč v Avstriji

Medtem ko se vsa Evropa sooča s pomankanjem parkirnih mest za tovorna vozila, iz Avstrije prihaja vzpodbudna vest – v letih 2019 in 2020...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevozi Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

K&B SI
Novice
Novice Predstavitev Slovenska premiera Actrosa

V Ljubljani je potekala premiera prenovljenega Mercedesovega Actrosa, ki bo na slovenske ceste sicer zapeljal v mesecu juniju.

K&B SI
Novice
Novice Migranti Še en zid v Calaisu

Potem, ko je bil zgrajen zid med avtocesto in nekdanjim migrantskim taboriščem imenovanim 'džungla', se sedaj gradi še zid okoli...

K&B SI
Novice
Novice Zakonodaja Kazen za izklop zavorne asistence

Nemško ministrstvo za promet napoveduje spremembo zakonodaje, ki bo omogočala kaznovanje voznikov, ki izklopijo zavorno asistenco.

K&B SI
Novice
Novice Hödlmayr z visoko kakovostjo kleparstva in lakiranja

Tehniki podjetja Hödlmayr International zagotavljajo visoke standarde kakovosti v lastnih avtomobilskih logističnih centrih po vsej...

K&B SI
Novice
Novice Lepotice se vozijo s Setro

30 tekmovalk na izboru za Miss Francije 2019 se je prevažalo z luksuzno opremljeno Sestro S 516 HDH.