Prevoznik lahko zahteva kompenzacijo
Prevoznik lahko zahteva kompenzacijo
  14.02.2018  |  17:19
Čas branja: 1 min
Prevozniki se pogosto srečajo s kaznimi zaradi preobremenitve vozila, ko sami zanjo niso krivi, saj jim je naročnik prevoza podal napačne podatke o masi tovora. V tem primeru lahko zahtevajo kompenzacijo za plačilo kazni.

Preobremenitev vozila močno vpliva na njegove vozne lastnosti – močno se podaljša njegova zavorna pot, zmanjšuje se stabilnost, da o trajnih posledicah na komponentah vozila sploh ne govorimo. Poleg tega pa tovrstne prekoračitve, predvsem dovoljenih osnih obremenitev, povzročajo tudi občutno večjo škodo na prometni infrastrukturi – naraščanje škodnih vplivov na cesto in objekte je eksponentno.

Tipičen primer

Poglejmo si praktičen primer – prevoznik prejme naročilo za prevoz tovora določene mase in na naklad pošlje ustrezno vozilo, ki lahko tak tovor prepelje, ne da bi bilo preobremenjeno, tako z vidika nosilnosti vozila kot tudi predpisov. Kasneje, med opravljanjem prevoza, je voznik deležen policijske kontrole, kjer opravijo tudi tehtanje vozila, in izkaže se, da je vozilo preobremenjeno. Gre za pogosto situacijo, ko je naročnik prevoza podal napačne podatke o masi tovora, prevoznik pa tega ni mogel preveriti.

Globe

Globe za preobremenitev vozila se razlikujejo od države do države in so večinoma odvisne od odstotka prekoračitve. Praviloma bodo nadzorni organi v primeru prekoračitve vozniku prepovedali nadaljnjo vožnjo in zahtevali pretovor tovora, kar prevozniškemu podjetju prinaša še dodatne stroške in izgubo časa.

Konvencija CMR

Konvencija o pogodbi za mednarodni cestni prevoz blaga (fr. Convention relative au contrat de Transport international des Marhandises par route – CMR) je konvencija Organizacije združenih narodov, ki ureja področje mednarodnih prevozov blaga v cestnem prometu. Uporablja se, kadar sta s pogodbo določena prevzemni in namembni kraj v dveh različnih državah, od katerih je vsaj ena država pogodbenica/podpisnica konvencije.

Prvi odstavek sedmega člena konvencije CMR govori, da je pošiljatelj odgovoren za vse stroške, izgubo in škodo, ki jo pretrpi prevoznik, ker so bili na tovorni list vpisani nepravilni in neustrezni podatki. In ravno to je podlaga, na osnovi katere lahko prevoznik zahteva povračilo stroškov kazni in stroškov pretovora blaga, če se izkaže, da so bili podani podatki na tovornem listu napačni.

Nemogoče preverjanje dejanske mase

Konvencija sicer od prevoznika zahteva, da ob prevzemu preveri pravilnost navedb v tovornem listu, ki se tičejo števila tovorkov ter njihovih označb in številk, ter na zunaj opazno stanje blaga in njegove zaobale, ne pa tudi mase tovora. Pošiljatelj ima pravico zahtevati od prevoznika, da preveri kosmato težo blaga ali njegovo kako drugače izraženo količino. A ob odsotnosti tehtnic na mestu naklada je pogosto to preverjanje nemogoče. Prav tako lahko zahteva, naj preveri vsebino kosov. Zelo pomembno je, da ugotovitev preverjanja prevoznik oz. v praksi voznik zapiše na tovorni list.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Show truck MAN TGX kot Hella Show Truck

Svetovno priznani proizvajalec svetil in svetlobne tehnike Hella je pripravil show truck s katerim bo v letošnjem letu obiskoval sejme,...

K&B SI
Novice
Novice Dolga vozila VIDEO: Finska s kompozicijami dolžine 34,5 metra

Finska bo 21. januarja spremenila največje dovoljene dolžine vozil - iz sedanjih 25,25 metra se bo največja dolžina kompozicij...

K&B SI
Novice
Novice Izredni prevoz Actros prevažal letalo Airbus

Mercedesov specialni vlačilec za izredne prevoze Actros SLT je po nemških cestah prevažal prav poseben tovor - trup leta Airbus A320.

K&B SI
Novice
Novice Prekrški Neslavna slovenska rekorderja

V dobrem tednu dni je iz tujine prišla informacija o dveh slovenskih prevoznikih, ki sta bila zasačena z uporabo manipulacije tahografa....

K&B SI
Novice
Novice Prometna varnost 2018 prometno najvarnejše leto doslej

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je na tiskovni konferenci predstavila podatke o prometni varnosti v preteklem letu,...

K&B SI
Novice
Novice Kamere VIDEO: Tudi Volvo kmalu z zasloni?

Potem ko je Mercedes lansko jesen predstavil prenovljenega Actrosa, ki med drugim prinaša kamere in zaslone namesto vzvratnih ogledal, naj...

K&B SI
Novice
Novice Rekordna prodaja Odlično leto za Mercedes

Leto 2018 je bilo za Mercedes eno najboljših v svoji zgodovini. Prodali so več kot pol milijona tovornjakov, kar je najboljši rezultat v...

K&B SI
Novice
Novice MAN Prvi gasilski TGE v Sloveniji

Prostovoljno gasilsko društvo Breg ob Savi je prevzelo prvega MAN-a TGE, ki je bil predelan v gasilsko vozilo v Sloveniji.