Piljenje detajlov
Piljenje detajlov
  20.07.2018  |  11:52
Čas branja: 4 min
Z največjo XXL kabino, najzmogljivejšim motorjem D26 s 500 KM ter posodobljenim avtomatiziranim menjalnikom TipMatic ponuja MAN paket, ki bo zadovoljil tako voznike kot prevoznike.

Bavarci že nekaj časa pridno delajo na novi generaciji tovornjakov, saj njihovi zamaskirani testni tovornjaki nabirajo testne kilometre po Skandinaviji in Španiji. Ker bomo morali na večje novosti še počakati nekaj mesecev, pa z obstoječim modelom vseeno niso zaspali in vsako modelsko leto dopolnijo z drobnimi izboljšavami.

Video

 

Veliko novosti v kabini

Kabina dimenzijsko ostaja nespremenjena že od leta 2000, ko je bila predstavljena serija TGA, so jo pa oblikovno že dvakrat, tako zunaj kot tudi v notranjosti, posodobili. Zadnji sklop novosti, ki je na voljo pri letošnjem modelskem letu, prinaša novosti v notranjosti. Na voznikovem delovnem mestu so opazni nov barvni zaslon z grafiko visoke ločljivosti, ki je končno zamenjal črno-belega, spremenjena postavitev stikal – sklop na sredini armature je nameščen višje, ni več zaprtega predala za očala, na to mesto so prestavili vrtljiv gumb avtomatiziranega menjalnika, zato se je konzola desno ob sedežu občutno zmanjšala – na njej je ostala namreč le še ročica parkirne zavore. Stikal, ki so bila namenjena vozniku med ležanjem na postelji, ni več na konzoli, ampak so jih prestavili na zadnjo steno kabine. Tam so tudi novi odlagalni predali, bralna lučka na gibljivem nosilcu in vtičnice za polnjenje mobilnih naprav (tako USB-vtičnice kot tudi 12-voltne vtičnice). Podoben sklop z gumbi je na voljo tudi ob zgornjem ležišču. Manjše spremembe so še na sredinskem delu armature, kjer so prav tako dodani USB-priključki ter nova držala za pijačo. Tu pa se seznam novosti v kabini ne konča; omeniti moramo namreč še eno zelo pomembno, to pa je nova zasnova predalov pod spodnjim ležiščem. Do sedaj se namreč hladilnik ni povsem pospravil pod ležišče in je tako nekoliko oviral gibanje po kabini, a ti časi so sedaj mimo. Pospravi se povsem pod ležišče in ponuja prostornino 43 litrov.

 

Posodobljen menjalnik

Če pogledamo tehnične podatke, je pri menjalniku zapisano, da gre za avtomatiziran TipMatic z 12+2 prestavnima razmerjema. Za to oznako se skriva menjalnik, ki prihaja iz hišne proizvodnje, kot to sedaj radi rečejo pri MAN-u – gre namreč na izdelek švedske Scanie. Morda boste rekli »nič novega«, saj se ti že dobro leto vgrajujejo v določene MAN-ove vlačilce, pa vendar temu ni čisto tako. Gre namreč za najnovejšo generacijo menjalnika, ki je vgrajena tudi v Scanio nove generacije – ta med prestavljanjem v višje prestave uporablja tudi motorno zavoro (pri MAN-u imenovano EVBec), zato da se vrtljaji motorja in menjalnika hitreje uskladijo ter je čas prestavljanja lahko krajši. To je opazno predvsem na vzponih, kjer je tudi doprinos te funkcije največji, saj je izguba hitrosti med prestavljanjem minimalna. Čeprav menjalnik prihaja iz Scanie, pa so za njegovo krmiljenje – torej za programsko opremo – poskrbeli pri MAN-u. Za razliko od ZF-ovih menjalnikov, ki so jih uporabljali prej, pravijo, da je najpomembnejša novost pri novih menjalnikih ta, da lahko njihovo delovanje mnogo bolj uskladijo z motorjem in priznati je treba, da se to zelo očitno pozna v sami vožnji.

Ker je retarder integriran v sam menjalnik, so pri MAN-u z menjalnikom dobili tudi retarder, ki se, ko ni aktiven, odklopi od pogona ter s tem zmanjšuje obremenitev pogonskega sklopa, kar prispeva k manjši porabi goriva.

 

Zmogljivo srce

Motor, ki je poganjal testni tovornjak, predstavlja najzmogljivejši motor iz družine D26. Gre za 12,4-litrski vrstni šestvaljnik, ki s pomočjo dvostopenjskega turbopolnilnika, vbrizga goriva prek skupnega voda in hladilnika polnilnega zraka omogoča največjo moč 368 kW (500 KM) in kar 2.500 Nm navora. Na voljo je že od nizkih 930 vrtljajev v minuti dalje. Motor se ponaša z mirnim in predvsem zelo tihim delovanjem ter pričakovano dobrimi zmogljivostnim.

Na področju asistenčnih sistemov, ki zmanjšujejo porabo goriva, je MAN že pred leti ujel zaostanek do tekmecev in tako danes ponuja predvidljiv topografski tempomat, ki se imenuje EfficientCruise, ter funkcijo prestavljanja v prosti tek EcoRoll, ki so jo poimenovali EfficientRoll. Voznik lahko delovanje predvidljivega tempomata nastavlja s pomočjo stikala na armaturni plošči, pri čemer so mu na voljo štirje vnaprej pripravljeni izbori odstopanja hitrosti od nastavljene s tempomatom.

 

Menjalnik močno izboljša vozne lastnosti

Testni MAN je bil tokrat naložen s peskom v kovinskih zabojih, tako da je, kot vedno, masa testne kompozicije znašala 40 ton. Na dan preizkusa nas je pričakalo lepo vreme, prvič pa se nam ni bilo treba ustavljati na cestninskih postajah, kar je še najbolj očitno pri nekoliko večji povprečni hitrosti, kot smo jo bili vajeni do sedaj. Pogoji za test so bili dobri, smo pa na poti proti Kopru za 15 minut obtičali v zastoju, ki je nastal zaradi preusmeritve tovornega prometa čez počivališče, kjer so opravljali nadzor. Ta čas smo odšteli od naših meritev porabe goriva in povprečne hitrosti.

Kot smo že omenili, tudi ko smo prvič preizkušali MAN-a z novim menjalnikom, je ta novost močno izboljšala njegove vozne lastnosti. Značilnega zamika oz. počasne odzivnosti pri speljevanju z mesta ni več – nasprotno, tovornjak deluje zelo živahno in daje prvi vtis, da je njegova obremenitev mnogo manjša, kot je dejansko. Prav tako se izkaže s hitrim prestavljanjem na vzponih in zelo dobro strategijo brez nepotrebnih prestavljanj. In ko na koncu potegnemo črto, je tudi na točki porabe goriva v samem vrhu ekonomičnosti.

 

Meritve porabe

Relacija

Povprečna hitrost

Povprečna poraba goriva

Ljubljana–Koper

81,8 km/h

25,25 l/100 km

Koper–Ljubljana

80,7 km/h

35,23 l/100 km

Skupaj

81,25 km/h

30,24 l/100 km

Indeks produktivnosti*

268,68

* Indeks produktivnosti se računa kot razmerje med povprečno hitrostjo in povprečno porabo goriva. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Obletnica Rojstnodnevna serija

Renault Trucks je obeležil 125. rojstni dan znamke s posebno serijo T High 1894 Edition katerih bodo proizvedli samo 125 primerkov.

K&B SI
Novice
Novice Podražitev Dražja cestnina v Avstriji

Avstrija bo prihodnje leto za okoli 4 odstotke podražila cestnino za Euro 6 tovornjake.

K&B SI
Novice
Novice Obletnica 25 let podjetja Hoedlmayr Slovenija

Hoedlmayr logistika, d.o.o., eno najstarejših hčerinskih podjetij avstrijskega specialista, podjetja Hödlmayr, letos praznuje že 25....

K&B SI
Novice
Novice Scania NXT Modularna rešitev prihodnosti

Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo...

K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...