Piljenje detajlov
Piljenje detajlov
  20.07.2018  |  11:52
Čas branja: 4 min
Z največjo XXL kabino, najzmogljivejšim motorjem D26 s 500 KM ter posodobljenim avtomatiziranim menjalnikom TipMatic ponuja MAN paket, ki bo zadovoljil tako voznike kot prevoznike.

Bavarci že nekaj časa pridno delajo na novi generaciji tovornjakov, saj njihovi zamaskirani testni tovornjaki nabirajo testne kilometre po Skandinaviji in Španiji. Ker bomo morali na večje novosti še počakati nekaj mesecev, pa z obstoječim modelom vseeno niso zaspali in vsako modelsko leto dopolnijo z drobnimi izboljšavami.

Video

 

Veliko novosti v kabini

Kabina dimenzijsko ostaja nespremenjena že od leta 2000, ko je bila predstavljena serija TGA, so jo pa oblikovno že dvakrat, tako zunaj kot tudi v notranjosti, posodobili. Zadnji sklop novosti, ki je na voljo pri letošnjem modelskem letu, prinaša novosti v notranjosti. Na voznikovem delovnem mestu so opazni nov barvni zaslon z grafiko visoke ločljivosti, ki je končno zamenjal črno-belega, spremenjena postavitev stikal – sklop na sredini armature je nameščen višje, ni več zaprtega predala za očala, na to mesto so prestavili vrtljiv gumb avtomatiziranega menjalnika, zato se je konzola desno ob sedežu občutno zmanjšala – na njej je ostala namreč le še ročica parkirne zavore. Stikal, ki so bila namenjena vozniku med ležanjem na postelji, ni več na konzoli, ampak so jih prestavili na zadnjo steno kabine. Tam so tudi novi odlagalni predali, bralna lučka na gibljivem nosilcu in vtičnice za polnjenje mobilnih naprav (tako USB-vtičnice kot tudi 12-voltne vtičnice). Podoben sklop z gumbi je na voljo tudi ob zgornjem ležišču. Manjše spremembe so še na sredinskem delu armature, kjer so prav tako dodani USB-priključki ter nova držala za pijačo. Tu pa se seznam novosti v kabini ne konča; omeniti moramo namreč še eno zelo pomembno, to pa je nova zasnova predalov pod spodnjim ležiščem. Do sedaj se namreč hladilnik ni povsem pospravil pod ležišče in je tako nekoliko oviral gibanje po kabini, a ti časi so sedaj mimo. Pospravi se povsem pod ležišče in ponuja prostornino 43 litrov.

 

Posodobljen menjalnik

Če pogledamo tehnične podatke, je pri menjalniku zapisano, da gre za avtomatiziran TipMatic z 12+2 prestavnima razmerjema. Za to oznako se skriva menjalnik, ki prihaja iz hišne proizvodnje, kot to sedaj radi rečejo pri MAN-u – gre namreč na izdelek švedske Scanie. Morda boste rekli »nič novega«, saj se ti že dobro leto vgrajujejo v določene MAN-ove vlačilce, pa vendar temu ni čisto tako. Gre namreč za najnovejšo generacijo menjalnika, ki je vgrajena tudi v Scanio nove generacije – ta med prestavljanjem v višje prestave uporablja tudi motorno zavoro (pri MAN-u imenovano EVBec), zato da se vrtljaji motorja in menjalnika hitreje uskladijo ter je čas prestavljanja lahko krajši. To je opazno predvsem na vzponih, kjer je tudi doprinos te funkcije največji, saj je izguba hitrosti med prestavljanjem minimalna. Čeprav menjalnik prihaja iz Scanie, pa so za njegovo krmiljenje – torej za programsko opremo – poskrbeli pri MAN-u. Za razliko od ZF-ovih menjalnikov, ki so jih uporabljali prej, pravijo, da je najpomembnejša novost pri novih menjalnikih ta, da lahko njihovo delovanje mnogo bolj uskladijo z motorjem in priznati je treba, da se to zelo očitno pozna v sami vožnji.

Ker je retarder integriran v sam menjalnik, so pri MAN-u z menjalnikom dobili tudi retarder, ki se, ko ni aktiven, odklopi od pogona ter s tem zmanjšuje obremenitev pogonskega sklopa, kar prispeva k manjši porabi goriva.

 

Zmogljivo srce

Motor, ki je poganjal testni tovornjak, predstavlja najzmogljivejši motor iz družine D26. Gre za 12,4-litrski vrstni šestvaljnik, ki s pomočjo dvostopenjskega turbopolnilnika, vbrizga goriva prek skupnega voda in hladilnika polnilnega zraka omogoča največjo moč 368 kW (500 KM) in kar 2.500 Nm navora. Na voljo je že od nizkih 930 vrtljajev v minuti dalje. Motor se ponaša z mirnim in predvsem zelo tihim delovanjem ter pričakovano dobrimi zmogljivostnim.

Na področju asistenčnih sistemov, ki zmanjšujejo porabo goriva, je MAN že pred leti ujel zaostanek do tekmecev in tako danes ponuja predvidljiv topografski tempomat, ki se imenuje EfficientCruise, ter funkcijo prestavljanja v prosti tek EcoRoll, ki so jo poimenovali EfficientRoll. Voznik lahko delovanje predvidljivega tempomata nastavlja s pomočjo stikala na armaturni plošči, pri čemer so mu na voljo štirje vnaprej pripravljeni izbori odstopanja hitrosti od nastavljene s tempomatom.

 

Menjalnik močno izboljša vozne lastnosti

Testni MAN je bil tokrat naložen s peskom v kovinskih zabojih, tako da je, kot vedno, masa testne kompozicije znašala 40 ton. Na dan preizkusa nas je pričakalo lepo vreme, prvič pa se nam ni bilo treba ustavljati na cestninskih postajah, kar je še najbolj očitno pri nekoliko večji povprečni hitrosti, kot smo jo bili vajeni do sedaj. Pogoji za test so bili dobri, smo pa na poti proti Kopru za 15 minut obtičali v zastoju, ki je nastal zaradi preusmeritve tovornega prometa čez počivališče, kjer so opravljali nadzor. Ta čas smo odšteli od naših meritev porabe goriva in povprečne hitrosti.

Kot smo že omenili, tudi ko smo prvič preizkušali MAN-a z novim menjalnikom, je ta novost močno izboljšala njegove vozne lastnosti. Značilnega zamika oz. počasne odzivnosti pri speljevanju z mesta ni več – nasprotno, tovornjak deluje zelo živahno in daje prvi vtis, da je njegova obremenitev mnogo manjša, kot je dejansko. Prav tako se izkaže s hitrim prestavljanjem na vzponih in zelo dobro strategijo brez nepotrebnih prestavljanj. In ko na koncu potegnemo črto, je tudi na točki porabe goriva v samem vrhu ekonomičnosti.

 

Meritve porabe

Relacija

Povprečna hitrost

Povprečna poraba goriva

Ljubljana–Koper

81,8 km/h

25,25 l/100 km

Koper–Ljubljana

80,7 km/h

35,23 l/100 km

Skupaj

81,25 km/h

30,24 l/100 km

Indeks produktivnosti*

268,68

* Indeks produktivnosti se računa kot razmerje med povprečno hitrostjo in povprečno porabo goriva. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Prevzem Prvi serijski eCitaro

Nemško mesto Hamburg je prejelo prvi serijsko izdelani električni mestni avtobus Mercedes eCitaro.

K&B SI
Novice
Novice Nova vozila Policija prevzela 12 Jumperjev

Ministrstvo za notranje zadeve Republike Slovenije je na podlagi javnega razpisa za nabavo motornih vozil včeraj prevzelo 12 vozil...

K&B SI
Novice
Novice Tekmovanje Scania Driver Competitions

Scania organizira natečaj za voznike tovornjakov Scania Driver Competitions.

K&B SI
Novice
Novice Napoved Nikola prihaja v Evropo

Na podlagi velikega povpraševanja je ameriški Nikola Motor Company napovedal evropsko različico tovornjaka s pogonom na vodik - Nikola...

K&B SI
Novice
Novice Varnost Volvo Trucks nadaljuje s projektom »Ustavi. Poglej. Pojdi.«

Volvo Trucks nadaljuje projekt »Ustavi. Poglej. Pojdi.«, ki je namenjen izobraževanju otrok drugih razredov osnovnih šol. Tokrat so se...

K&B SI
Novice
Novice Elektrika Prvi električni dvonadstropni cabrio bus

Londonsko podjetje RATP je v svojo floto dodalo prvi električni dvonadstropni cabrio avtobus.

K&B SI
Novice
Novice Otvoritev Prvi Ford Trucks center v Sloveniji

V četrtek, 25.10.2018, je bila svečana otvoritev prodajno-servisnega centra Ford Trucks na Celovški cesti 492 v Ljubljani.

K&B SI
Novice
Novice Plin Iveco Crossway NP

Iveco je na sejmu Autocar Expo v Lyonu predstavil novo različico linijskega avtobusa Crossway s pogonom na stisnjen zemeljski plin CNG.