Modularna rešitev prihodnosti
Modularna rešitev prihodnosti
  10.06.2019  |  12:34
Čas branja: 2 min
Scania predstavlja koncept fleksibilnega vozila NXT. Gre za električno avtonomno vozilo, ki bo lahko zjutraj in popoldan opravljalo prevoze potnikov, v vmesnem času dostavljalo tovor, ponoči pa skrbelo za odvoz odpadkov.

Čeprav gre pri konceptnem vozilu NXT za nekaj povsem novega, pa s svojo modularno zasnovo predstavlja rešitev, ki je že dolgo vidna pri Scanijinih vozilih. Z enim vozilom seveda ni mogoče na novo začrtati mestne logistike, lahko pa predstavlja navdih in smernice razvoja vozil v prihodnosti.

Električno in avtonomno vozilo

Po napovedih Scanie bo za prehod na trajnostne transportne rešitve sodobnih mest ključnega pomena koriščenje in razvoj tehnologije električnih ter avtonomnih vozil. Koncept NXT je vizija transporta prihodnosti v mestih, nekatere uporabljene tehnologije se morajo še dokazati v praksi, a pri Scaniji pravijo da so želeli pokazati, katere ideje bi lahko bile v kratkem dosegljive. NXT je sicer zasnovan za leto 2030, a uporablja nekatere tehnologije, ki so že danes na voljo.

Modularna zgradba

NXT je sestavljen iz treh modulov – prednji in zadnji pogonski modul se lahko priključita na različne osrednje module, s katerimi se v celoto sestavi funkcionalno vozilo. Sredinski modul je lahko avtobusni za prevoz potnikov, klasični tovorni za distribucijo ali specializirani npr. za prevoz odpadkov. Na UITP kongresu v Stockholmu je bila predstavljena rešitev z avtobusnim modulom namenjenim javnemu prevozu potnikov.

Osem metrski avtobusni modul je izdelan kot celota iz kompozitnih materialov, s čimer so zmanjšali maso. Celice baterij v obliki valja so nameščene pod tla, s čimer so izkoristili sicer prazen prostor, hkrati pa izboljšali razporeditev mase. Kar je masa vozila pod osmimi tonami, znaša doseg že z današnjo tehnologijo baterij okoli 245 kilometrov, z njihovim razvojem, pa se bi lahko še občutno povečal.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
K&B SI
Novice
Novice Promet Tovornjaki v Nemčiji so leta 2018 prepeljali 37,7 milijard km

Domači tovornjaki so leta 2018 v Nemčiji prepeljali 58 % vseh kilometrov, delež tujcev pa se povečuje, pri čemer prevladujejo poljski...

K&B SI
Novice
Novice Prodaja MAN prvič najbolj prodajan

MAN je prvič v svoji zgodovini na Nemškem tržišču osvojil prvo mesto kot najbolje prodajana znamka tovornjakov.

K&B SI
Novice
Novice Mercedes Izdelan prvi novi Actros

Iz proizvodnih trakov Mercedesove tovarne tovornjakov v Wörthu je zapeljal prvi primerek novega Actrosa, ki med drugim vzvratna ogledala...

K&B SI
Novice
Novice Hibrid Scania plug-in hibrid

Scanijina priključno-hibridna različica se uporablja za nočne dostave v McDonalds v Stockholmu, česar s klasično različico ne bi...

K&B SI
Novice
Novice Električni dostavnik Renault EZ-FLEX

Renault EZ-FLEX je kompakten in okreten dostavnik, ki zasnovan za tekoče premikanje po mestu.

K&B SI
Novice
Novice Varnost Pametni telovnik za večjo varnost

V sodelovanju s švedskima start-up podjetjema Light Flex in Imagimob je Scania razvila telovnik, ki poleg lepega videza skrbi še za...

K&B SI
Novice
Novice Iveco Stralisi za Alfa Romeo Racing

Iveco je uradni partner Formula 1 ekipe Alfa Romeo, prejšnji teden pa jim je za logistične potrebe nove sezone dostavil dvanajst...

K&B SI
Novice
Novice Tehnologija Volvo I-Save paket

Volvo Trucks je s ciljem zmanjševanja porabe goriva predstavil nov paket imenovan I-Save, ki naj bi pri modelih FH prispeval k do 7 %...